https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

پنجشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ

بعضی ها (4)

... بعضی آدم ها، زیادی خودباخته اند و برج و باروی اندیشۀ خود را فرو ریخته اند! هر روز، بر اساس یک عادت معیوب، به عَیادت هووی هرزگی می روند و شب ها، در بستر سرد بی عاری به خمار خاموشی می خزند و خوش حالند که بر چهره قشنگ زندگی، فِشنگ تردید و شک، شلیک میکنند!

بعضی آدم ها، از همه خوبی ها برخوردارند و هر روز در باغچۀ نشاطشان برای این و آن گُل های شادمانی می کارند. اما بعضی ها همیشه سر در آخورِ خود دارند و به اپیدمی تک خوری گرفتارند!

 

+ مَنْ أَصْبَحَ و لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ

++ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ .

 

بعداً نوشت:

کاش نوای مردم بینوای افغانستان را کسی می شنید...

و کاش برای مصیبت افغان های مظلوم، صدای آه و افغان از جایی بر می خاست... :(

نظرات  (۴)

۰۲ تیر ۰۱ ، ۲۰:۱۷ مهدی ­­­­

پدر بزرگ من گاوداری داشت و گاو نر رو مینداختنش تو یه جای کوچیک و در رو روش میبستن و مجبور بود تکخوری کنه.

پاسخ:
یعنی تک خوری اجباری!!
مرحبا به غیرتش :))

درود بر آقامهدی.

سلام . یه سوال، به نظر شما چند درصد جامعه ما الان تک خور هستن؟ می‌خوام بدونم من زیادی بدبینم یا شما هم احساس کردید که در اغلب موارد حتی درون خانواده ها کسی دست‌گیر دیگری نیست ...

پاسخ:
سلام بر شما.
به نظرم آمار دقیقی در این باره نمیشه داد. خصوصاً که تک خوری یک خصلت درونیه و نمیشه همین جوری درباره اش نظر داد و چه بسا قابل آمارگیری هم نباشه.
اما اونچه میشه گفت اینه که اولاً تک خوری یک خصوصیت شناور و ناپایداره. یعنی این که یک انسان ممکن است همین الآن در یک موضوعی منافع دیگران را بخاطر خودش زیر پا بذاره، اما وقتی از همین آدم در یک زمینه ای دیگر کمک بخواهی فوری دست به جیب میشه و از مال خودش به دیگران کمک میکنه.
با این همه معتقدم که آمار تک خوری در جامعه ما خیلی بالا نیست و بلکه احساس مسئولیت مردم در بارۀ همنوعان نمرۀ قابل قبولی داره.

با شما موافقم . چه خوب تفکیک کردید. اما به نظرم تا حدودی تبدیل شده به یه خصوصیت بالقوه. باید یه محرک احساسی یا هیجانی ایجاد بشه تا فعالش کنه

پاسخ:
تا بالقوه رو موافقم و تکمیل می کنم که این خصوصیت، غالباً تحت تأثیر التهابات اقتصادی جامعه نمود پیدا می کند.

اما قسمت آخر رو متوجه نشدم. 
منظورتون اینه که محرک احساسی ایجاد بشه تا تک خوری رو فعال کنه یا این که بتونه تک خوری رو از بین ببره؟؟
۰۶ تیر ۰۱ ، ۰۸:۰۳ دامنه ← دارابی

سلام بر جناب مرآت

لابد این جماعت بالانشین، لیست موسوعه ! و وسیع در دست دارند و مشغول خرید هستند و فرصت ندارند " مَن اَصبَحَ ..." را مرور کنند. بگذرم.

پاسخ:
سلام و درود بر شما.
این جماعت از دستۀ «همُّهم بُطونُهم ودینُهـم أموالهم» هستند.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">