https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۵۷ ب.ظ

طوفان الاقصی و سه نکته

امروز ساعت 6 صبح بود که اولین خبر مربوط به عملیات مقابله با جنایت صهیونیست‌ها را شنیدم. وقتی به محل کار رسیدم اول از هرچیز تلویزیون را زدم روی شبکه خبر، بعد هم هرچه سایت و پیج و کانال خبری داخل و خارج در اختیار داشتم را دم به ساعت زیر و رو می‌کردم تا از چند و چون اخبار مربوط به طوفان الاقصی بی خبر نباشم...

برخلاف بعضی خوبان بلاکستان که میگن به دلیل شرایط روحی یا به دلایل دیگر، نمی‌توانند خبرهای تلخ مربوط به جنگ و بمب‌گذاری‌ و ترور و اغتشاشات و امثال این‌ها را دنبال کنند. من اما، برای خودم وظیفه می‌دانم که حتی لحظه‌ای از این گونه خبرها غافل نباشم. آن هم نه فقط از طریق شبکه‌های خودی، بلکه این‌جور خبرها را از رسانه‌های بیگانه هم کم و بیش دنبال می‌کنم. چون از لحن گوینده و آرایه‌هایی که معمولاً در تنظیم خبر اِعمال می‌کنند، حجم و اندازه اون حادثه و جهت‌گیری جبهۀ مقابل را خیلی راحت می‌فهمم...

اما سه نکته:

  1. یک عملیات جنگی با این وسعت، آن‌هم با یک رژیم سفاک و بی رحمِ مسلح به سلاح اتمی و شیمایی قطعاً بدون تلفات نیست. پس در کنار خوشحالی خودم قطعاً داغدار شهیدان و تألمات روحی مردم مظلوم غزه و فلسطین هم هستم. اما داغ بزرگ ما این است که یک عده‌ مردم بی درد و بی غیرت در این جامعه هستند که نه تنها از این پیروزی خوشحال نیستند و اشکی برای مظلومان فلسطینی نمی‌ریزند، بلکه این روزها فاز عطوفت و نوع‌دوستی‌شان دقیقاً معکوس شده و به نفع جلادانِ جنایت‌کار جیغ بنفش می‌کشند!!
  2. از واکنش غیر انسانی این جور افراد اصلاً تعجب نمی‌کنم. چون مطمئنم از کسانی که آشکارا با دنیای انسانیت فاصله گرفته و هدفی جز شکم و شهوت و بردگی برای خود ندارند؛ توقعی بیشتر از این نمی‌شود داشت. باز صد رحمت به آدم‌های بی تفاوت!
  3. به شخصه معتقدم که اگر نسبت به مسئلۀ فلسطین بی تفاوت باشم و اگر دغدغه غم و شادی و رنج آن‌ها را نداشته باشم، یقیناً مسلمانی‌ام و انسانیت و زنده بودنم حتی به اندازۀ یک پشکل بز هم ارزش نخواهد داشت. به همین دلیل با هر قیمتی پای این ماجرا هستم و خودم را هرگز جدا از آنها نمی‌دانم. 

# دنیا چه بخواهد چه نخواهد، اسرائیل در حال مرگ است.

+ پیروزی جبهۀ مقاومت فلسطین به همۀ مسلمانان با غیرت جهان مبارک باشد.... اللهمّ انصُرهُم نَصراً عزیزاً و افتح لهم فتحاً یسیراً.

 ++ ان‌شاءالله این پیروزی به کام رزمندگان غیرتمند حماس، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی و گروه‌های جهاد اسلامی شیرین و شیرین و شیرین‌تر باد.

 

پ.ن: خوشا به حال فلسطینی‌های عزیز که خداوند افتخار آزادسازی قدس شریف را بر دوش آن‌ها نهاده است.

 

نظرات  (۷)

در حال هل دادن کالسکه هستم و فقط میتونم بگم در شادی شما شریکم

پاسخ:

ثواب هل دادن کالسکه فاطمه خانوم، برای مادر مؤمنی مثل شما کمتر از شلیک توپ و تانک به اردوگاه صهیونیست‌ها نیست.

مأجور باشید ان‌شاءالله.

۱۵ مهر ۰۲ ، ۲۰:۴۱ صـــالــحـــه ⠀

سلام علیکم و الحمدلله!

خداوند رو هزاران بار شکر که این روزها رو می‌بینیم...

یک نکته هم من با اجازه‌تون اضافه کنم:

کسانی که با حمله فلسطینیان به سرزمین‌های غصب شده‌شون مخالف هستند و نگران تلفات صهیونیست‌ها، متاسفانه درکی از تفاوت حمله جوانمردانه و حمله ناجوانمردانه و سفاکانه ندارند و تفاوت میان منش خونخواران و انسان‌های آزاده رو نمی‌تونند درک کنند.

صهیونیست‌ها به کودک‌کشی معروف هستند اما چقدر زیباست که می‌بینیم مادران و خردسالانشون و سالمندانِ در اسارت جوانان مقاومت، در امنیت هستند. 

الحمدلله...

این زیبایی‌های در این ماجرا رو باید روایت کرد. دنیا نیاز به این روایت.های زیبا از انسانیت و کمال انسانی برآمده از اسلام حقیقی داره.

پاسخ:
علیک السلام.
واقعاً خدا رو شکر.

خیلی خیلی احسنت.
و بسیار سپاس.
مرحباً بکم.
۱۵ مهر ۰۲ ، ۲۳:۵۱ شاگرد بنّا

به‌به که چه بزن‌بزنی بود :))

اتفاقا من برام عجیب نیست یه عده دلشون برای اسرائیل می‌سوزه، حرام خوردن و حق رو نمی‌فهمن. برام دقیقا همونایی عجیبن که درست تو دل فتنه و اغتشاش می‌گن قلبم نمی‌کشه خبرای جنگ و بخونم و بنویسم(!) قلبی که نبرد حق و باطل رو نمی‌کشه دقیقا برای چی داره می‌تپه پس؟! ینی زمان شهادت پیامبر هم بودن، قلبشون تاب جنگ و بِکِش بِکِشِ دمِ خونه حضرت زهرا سلام الله علیها رو نداشت؟! می‌رفتن تو خونه و نمازشون و می‌خوندن و برای حضرت زهرا سلام الله علیها دعا می‌کردن؟! این جماعت که اتفاقا مذهبیای ما هم هستن که خنده‌دارتر و مضحک‌تر و ضربه‌زننده‌تر هستن!...

امشب وقت نمی‌کنم، بچه‌ها رو تجهیز می‌کردیم فردا مدرسه رو بترکونن :) ان‌شاءالله به زودی وبلاگ ما هم مزین به جشن و شادیِ مراسم سگ‌کُشی می‌شه ✌️

کی بشه من کاروان زیارتی مسجدالاقصی راه بندازم... :))

پاسخ:

کمی تا قسمتی و بلکه بیشتر با نظرتون موافقم :))

باید دعا کنیم در آزمون‌های الهی کم نیاریم..

منتظر یادداشتتون هستیم و می‌خونیم...

امروز در یک اقدام درون فامیلی و درون سازمانی و درون دوستی، کلی اعانه نقدی جمع‌آوری شد برای فلسطین.

۱۶ مهر ۰۲ ، ۰۱:۲۰ جهانِ هیچ

به من میگن نبین برای قلبت خوب نیست ولی از صبح یه شور و شعف خاصی تو قلبم احساس می کنم که تا از موسسه پیام دادن جشن داریم خودم رو زود رسوندم :))  و الان میترسم بخوابم از خبرای دسته اول عقب بمونم :))

سال ها پیش منم مثل خیلی ها با خودم میگفتم یعنی چی که میگن مرگ بر اسرائیل؟ خب بیان اسرائیلی ها و فلسطینی ها رو آشتی بدن کنار هم زندگی کنن دیگه(!) ولی سخنرانی عبرت های بنی اسرائیل آقای رائفی پور و کتاب فلسطین رخبر رو که دیدم و خوندم فهمیدم نه قضیه یه چیز دیگس... اینا دستشون به ما که هیچ به کل عالم برسه همه رو سر میبرن.

پاسخ:

درود بر شما.

خدا قوت قلب بدهد به شما.

همین که گاهی به یادشان باشی و براشون دعا کنی. حتماً مأجور خواهید بود. 

خدا خیرتون بده.

از نظر ما، تمام جنایت‌ها، جنگ افروزی‌ها، نسل کشی‌ها و آدم کشی‌ها و باندهای کلان مواد مخدر و خلاصه تمام حق‌کُشی‌هایی که در کره زمین اتفاق می‌افته زیر سر صهیونیست‌هاست و حتماً و قطعاً صهیونیست‌ها در آن نقش کلیدی دارند. این است ماهیت اسرائیل!!! 

اولین بار که اسم حاج قاسم برام معنا پیدا کرد، روز آزادی سوریه بود. فک کنم همون موقع که پایان داعش اعلام شد نه؟ 

یه سری اسکناس‌های کاغذی مربوط به همین دمشق و سوریه بودن، دوستم چندتا از اونا آورده بود مدرسه و بهم هدیه داد. درواقع گفت برات عیدی آوردم :) من هیچی هیچی نمی‌دونستم. اون دوستم بود که اولین جرقه رو برای من زد. 

خواستم بگم اگه شرایطش براتون مهیاست، از عیدی دادن و مژدگونی دادن به نوجوون ها و دانش آموزها دریغ نکنید. می‌تونه مسیر زندگی یه نفر رو عوض کنه حتی :دی

پاسخ:

پیشنهادتون مقبول است و روی چشم.

کار جالبیه.

عیدی و مژدگانی هم می‌دهیم. البته ما فقط پول ایرانی (ریال) داریم :)

کار جالبیه :)

روح سردار دل‌ها هم شاد باشد از این پیروزی‌ها.

۱۶ مهر ۰۲ ، ۲۰:۴۸ عباس زاده

سلام

مبارک جبهه مقاومت باشد این پیروزی 

پاسخ:

سلام برادر.

ممنونم از شما.


خدا بر توفیقاتشون بیفزاید.

۱۷ مهر ۰۲ ، ۰۹:۱۴ سوسن جعفری

سلام و مبارکباد.

این صحبت‌ها تآزه نیستند. دهه هشتاد می‌نوشتند حالا مگر کفتارها چند تا فلسطینی کشتند تا حالا؟ حتی آمار هم در آورده بودند. سال ۸۵ در جنگ ۳۳ روزه همچنین. از رفقای علی‌الهی دا چمران‌پرستها نشخوار می‌کردند اینها را. به من و نوشته‌ام ایراد گرفتند، منم نوشته تندتری نوشتم. البته با ادبیات آن زمانم :)) 

دیروز هم دیدم باز هم سقزش افتاده لای دندان معلو‌الحالها. من بیشتر صهیونها را لایق کفتار نامیدن می‌دانم. با همان تعریف زیستی بنیادی.

 

من هم این را نوشتم ولی بلد نشدم لینکش کنم :( 

https://havaars.ir/1402/07/%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%81%d9%84%d8%b3%d8%b7%db%8c%d9%86%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b1/

پاسخ:
سلام و سپاس.
با نوشته‌هاتون موافقم. حتی با اون قسمت‌های خضرگونه‌اش. هرچند که هنوز در فرهنگ نظامی ما چنین رفتاری مرسوم نشده و شاید حالاحالاها چنین اتفاقی نیفتد، اما من موافقم و اگر فرمانده نظامی بودم این نسخه شفایخش را در مقابله با صهیونیست‌ها تجویز می‌کردم و هیچ ابایی هم نداشتم. :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">