https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

چند روزی حسابی سرگرم سیاست بودم و کلی نشست و گفتگو با جریانات سیاسی داشتم. بخشی از این گفت وگوها به خواست خودم بود، بعضی هم به دعوت گروها یا لیدرهای رسانه‌ای آن‌ها بود.

امروز، با اصرار یک دوست غیر افراطی اصلاح طلب به یک جمع تقریباً افراطی این جریان دعوت بودم که البته مشابه من افراد دیگری هم در این جمع بودند. در انتهای برنامه مدیر جلسه از مدعوین خواست تا بی تعارف و بدون ملاحظه نظرشان را در بارۀ اصلاح‌طلبان بنویسند. من هم تعریف زیر را نوشتم و دادم خدمتشون:

تبارشناسی اصلاح ‌طلبان؛

مدعیان ضعیف‌النفس، وقتی در مسیر آرمانگرایی دچار اغوا می‌شوند، از وظیفه‌مندی انسانی به طویله‌مندی حیوانی تغییر جنسیت داده و شخصیت مسخ شدۀ خود را در زیست‌بوم جدیدی به نام چراگاه اصلاحات جشن می گیرند...

*********

و حالا اصل مطلب: این نظر قطعی و غیرقابل تغییر بنده است در بارهٔ اصلاح‌طلبان. اما اجازه بدید با کمی تخفیف در بارۀ جریان اصولگرایی هم چیزی برای خودم و شما بنویسم:

راستش را بخواهید سیر تا پیاز جریان‌های اصولگرایی را می‌دانم. حَسَب و نسب خیلی‌هاشون را می‌شناسم، از کارآیی و ناکارآمدی شان خبر دارم و خلاصه چیستی و کیستی آدم‌های این جناح را می‌دونم . به همین دلیل برام فرقی نداره که نامزدهای این جناح توی لیست مبنا باشند، یا شانا، یا اُمناء یا شورای وحدت یا ‌شورای ائتلاف یا جهادگران و یا هر عنوان دیگر. به نظر من، این جریانات و انشعابات آن اگرچه با اصلاح‌طلبان قابل قیاس نیستند؛ اما همه‌شون سر و ته یک کرباسند. در پاکی و بی‌باکی بعضی از شخصیت‌هاشون تردیدی ندارم، ولی عموماً حرفشون با عملشون یکی نیست. ضمن این که اصولگراها نوعاً بدون برنامه و تشکیلات ناپذیرند و همیشه باری به هر جهت کار می‌کنند. (مخصوصاً پایداری‌های ناپایدار) کم و بیش آدم‌های مفتخور و بی خاصیت، افراد قدرت‌طلب و بعضاَ آدم‌های آفتابگردانی هم در بین آنها دیده شده است. خلاصه این که حضرات اصولگرایان عادت دارند که یله و رها باشند و به مرام حزبی و تشکیلاتی تن ندهند. ‌

با این وجود، شرکت در انتخابات یک وظیفه مهم و یک فریضۀ سیاسی است.‌‌ به همین دلیل وظیفۀ بعدی ما این است که از بین همین افراد، خوب‌ترین‌ها را به مجلس بفرستیم.

 

+ بنده قصد ندارم نامزد خاصی را معرفی ‌کنم. فقط توصیه می‌کنم خودتون را مجبور نکنید که حتماً به اسامی مندرج در یک لیست رأی بدهید. بلکه مطالعه کنید، پرس و جو کنید و بر اساس تحقیق و مشورت، از بین نامزدهای موجود، به سالم‌ترین و بی غل و غش‌ترین افراد حاضر رأی بدهید -چه در لیست الف باشند یا در لیست ب- فقط کاری کنید که نزد خدا و وجدان خودتون برای انتخابتون حجت داشته باشید. خودم تا امروز 18 نفر از نامزدهای مورد نظرم را از بین سه لیست جدا کردم و ان‌شاءالله بقیه‌ش را هم از همین سه لیست انتخاب خواهم کرد.

 

++ وقتی هم که رأی دادیم این جور نباشد که تا آخر سنگ حمایت از آنها را به سینه بزنیم. چون جانبداری بیجا و تعصب بیمورد نسبت به نماینده مجلس یا رئیس جمهور و یا هر مسئول دیگری، اساساً با آزاداندیشی و حقیقت ‌طلبی منافات دارد. اصولاً دفاع غیر حق از یک مسئول بدون توجه به عملکرد آن فرد، شأن و شخصیت و اعتبار اخلاقی و دینی انسان را خدشه دار می‌کند... پس باید مراقب باشیم.

نظرات  (۷)

سلام

ممنون میشم اسامی ای که بهش رسیدین رو منتشر کنین و اقلا خواننده هاتون رو محروم نکنین

 

 

پاسخ:
درود بر جناب آقای اینجانب.

چشم. لیستم تکمیل شد براتون می‌فرستم...

یه چیزی که آزارم میده اینه که قشر مذهبی و دلسوز درستکار ما الان متمایل هستن به نماینده‌های انتخابی اصولگرا. چرا؟ چون اون آدمها برای خودشون غولی هستن و اینطور تصور میشه فقط اینها میتونن در رقابت با اصلاح طلبها و پان تورک‌ها و... پیروز بشن. اعتقاد عمومی اینه غیر این دو راه راهی نیست و مجبوری یا اینوریو انتخاب کنی یا به اون یکی تن بدی، کاندیداهای دیگه هم کشکن و محکومن به حذف شدن. 

در حالی که از همین کاندید اصولگرا که سابقه نمایندگی هم داره فسادهایی رو شده دیدنی :) اینکه شخص شایسته‌ای برای نمایندگی نیست کاملا مشخصه. بعد همچنان می‌خوان بهش رای بدن.....

پاسخ:

بالاخره انتخابات است و سلیقه‌های جورواجور! 

به نظرم خوبی کار هم همینه که هرکس می‌تونه متناسب عقیده و شناختش، گروه یا طیف خاصی را انتخاب کنه :) و به نظرم شما هم بهتره از این شیوه رنجیده خاطر نشوید. چون اصلاح‌طلبان هم در رقابت‌های سیاسی متقابلاً همین رفتار را دارند :)

حالا جهت اطلاع شما بگم که خود من هم همینطورم. یعنی کلاٌ تفکر اصلاح طلبان را بر نمی‌تابم، با این تفاوت که بعضی چهره‌های کاربلد و منصف غیر اصولگرا را می‌پذیرم حتی اگر یه نموره مایل به اصلاح‌طلبان باشند! و جالبه که بدونید حتی رأی هم بهشون می‌دهم. فقط شرطم اینه که در چارچوب نظام باشند و اهل خیانت و جنجال آفرینی و کارشکنی و کلاهبرداری و فساد نباشند :)


بالاخره با مکانیزم قانونی انتخابات هرکس مورد تأیید قرار بگیره در مجموع قابل قبوله. ولی خب دقت در انتخاب بین صالح و اصلح وظیفۀ انتخاب کننده است. 

شما هم اینطور هستید که یه نماینده اصولگرا که مجدد کاندید شده و در دور قبل نه تنها به درد نخورده که پارتی بازی هاش و انتصاباتش همراه با مدرک محکم نقل مجالسه (این مدارک محکم اصلی ترینش بعد تایید صلاحیتش رو شد) رای بدید و نه تنها رای بدید که براش رای جمع کنید 

فقط به این دلیل که کاندیدهای دیگه حتی اگه خوب و سالم هم باشن نام آشنا هم نیستن و نخواهند توانست در رقابت با کاندیداهای اصلاح طلب پیروز بشن

شما اینطوری هستید؟ 

پاسخ:

من این طورم که به چهره‌های کاربلد و منصف غیر اصولگرا هم رأی می‌دهم. فقط شرطم اینه که در چارچوب نظام باشند و اهل خیانت و جنجال آفرینی و کارشکنی و کلاهبرداری و فساد نباشند. :)

کار خلاف و بزه و جرم، تا در دادگاه صالحه اثبات نشود، قایل استناد نیست. ضمن این که در رقابت های سیاسی، از این متهم سازی ها زیاد دیده و شنیده می‌شود، اما عقل و شرع و قانون اساسی حکم میکند که اصل بر برائت است و تا قبل از اثبات جرم نمی‌شود حکم بر مجرمیت کسی صادر کرد.

طلایاب
طلایاب
دانلود فیلم
https://shahabdc.ir/ دکتر شهاب

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">