https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۵۰ ب.ظ

پدیدۀ شوم آنتن فروشی!

پیام های بازرگانی صدا و سیما یعنی سپردن دروازه های فرهنگی کشور به اغواگران بیگانه و بوالهوسان دیوانه. یعنی مسلوب الاختیار کردن نهادهای دینی کشور، یعنی تقویت حس طمع ورزی و به انزوا کشاندن سنّت های مولّد، یعنی به مخاطره انداختن رابطه های امنیت ساز مصرف، یعنی ترویج اباحه گری و استفادۀ ابزاری و جنسیتی از زنان به نفع زرسالاران صهیونیست، یعنی انحراف تدریجی زنان از جادۀ عفاف. پیام های بازرگانی، پدیدۀ شومی است که جز «آنتن فروشی» صلاحیت نام دیگری ندارد.

نظرات  (۴)

۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۱۲ لیلا خدایار

واژه آنتن فروشی واقعا واژه ی برازنده ای هستش برا این کار و غیر از این هم نیست. البته ناگفته نماند که دولت،صدا و سیما را مجبور کرده که از طریق تبلیغات، بخشی از هزینه های خودشو تامین کنه.

پاسخ:
ممنون از شما، 
با نظرتون موافقم که دولت های قبلی و مخصوصاً دولت روحانی صدا و سیما را به لحاظ بودجه در تنگنای شدید قرار میدادند و هیچ تردیدی هم ندارم. اما منظور من این است که صدا و سیما هرنوع کالایی را با هرنوع ادبیات و ادا و اطوار و انگیزه و گرایش و هدفی و مخصوصاً با استفاده ابزاری از خانم ها با کمترین محدودیت اجازه تبلیغ می دهد، محل ایراد است.
۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۹:۳۹ لیلا خدایار

بله کاملا درسته. 

پاسخ:
تشکر و سپاس.
موفق باشید ان شاءالله.
۰۷ اسفند ۰۰ ، ۲۳:۰۴ لیلا خدایار

سلام و ادب.

ببخشید اینجا این همه بهشون گیر دادین، بعد چرا اونجا ازشون دفاع می کنین؟؟!!

پاسخ:
سلام و احترام.
برای این که حرف مرد دوتاست :)

من این جا پدیدۀ آنتن فروشی را نقد کردم و آثار تخریبی تبلیغات بازرگانی افسار گسیخته را گفتم.
اما اونجا بحث این بود که برخورد با تبلیغ دروغ، نه وظیفه صدا و سیماست و نه قانون به او چنین اجازه ای را می دهد.
صدا و سیما می تواند تجدید نظر کند در قراردادهای بعدی اش با شرکت های تولیدی و خدماتی و می تواند قراردادها را محکم تر ببندد و یا محدودیت های بیشتری را با توافق طرفینی در قراردادها بگنجاند. می تواند بعد از پایان مدت قرارداد، قرارداد بعدی را منعقد نکند. اما نمی تواند در قرارداد موجود خود را جای قاضی و دادستان بگذارد و حکم صادر کند و یا جریمه بستاند، اصلاً نمی تواند راست و دروغ یک تبلیغ را ثابت کند و به لحاظ حقوقی اصلاً کار او نیست که بخواهد موضوع را بررسی و ثابت کند.
اونجا من دفاع از صدا و سیما نکردم. فقط حرف من این بود که بر فرض اثبات دروغ، مرجع رسیدگی باز هم قوۀ قضاییه است، نه صدا و سیما.
مثل این است که شما قرارداد خرید یا فروش ملکی را با کسی امضاء کرده اید، اما طرف مقابل از تعهداتش تخلف می کند. شما چه وظیفه ای دارید؟ در این جا شما فقط می توانید از طریق قانون و دستگاه قضا یا محاکم صالحه از متخلف شکایت کنید و حق خودتون را بگیرید، یعنی به هیچ وجه حق درگیری با طرف مقابل را ندارید.
صمن اینکه پیگیری دروغ تبلیغاتی پیام های بازرگانی به عهدۀ کسی است که دروغ را دیده باشد. یعنی من و شما موظفیم که شکایت کنیم. چرا؟ چون ما رفتیم سرای ایرانی و دیدیم که از قسط و هزینۀ حمل و تخفیف و این چیزها خبری نیست. در واقع پیگیری و شکایت از این موضوع به عهده ماست نه صدا و سیما حتی اگر صدا و سیما را هم مقصر بدانیم، باز ما هستیم که باید از صدا و سیما شکایت کنیم.
۰۸ اسفند ۰۰ ، ۲۰:۰۹ لیلا خدایار

سلام. 

ممنون از توضیحات مفصل شما. تقریبا متقاعد شدم.

ولی من و امثال من نمی تونیم با این جور آدما درگیر بشیم فقط می تونیم کار رسانه ای بکنیم اونم نه به طور گسترده. 

یه بار هم صبح نوشتم ارسال رو زدم صفحه مفقود شد. 

پاسخ:
سلام بر شما.
منم عرض تشکر دارم...

نباید هم درگیر بشید. 
مزید اطلاع شما بعضی مسائل چندلایه هستند و قضاوت در بارۀ آنها آسون نیست. در چنین شرایطی یا باید اصل موضوع را (بدن ذکر نهاد یا سازمان خاص) مورد چالش قرار دهید، یا فقط به لایه اول انتقاد کنید. یعنی همون بخش از موضوع که دیده یا شنیده می شود. مثلاً در خصوص همین موضوع، فقط «سرا» را باید نقد کنیم و بگیم که تبلیغاتشون دروغه. حالا در این میان کی مقصره؟ قضاوت نکنیم بهتر است.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">