https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ

13 نکته از 13 سال

13 نکته از 13 سال وبلاگ نویسی:

  1. خوش ندارم وبلاگی را به صورت خاموش دنبال کنم. اما خودم 6 دنبال کنندۀ خاموش دارم.
  2. در 13 سال وبلاگ نویسی حتی یک مورد هم کامنت ناشناس برای کسی ننوشتم.
  3. هنوز با اسم غیر وبلاگی برای هیچ کس کامنت نگذاشتم.
  4. کامنت‌های دریافتی را تا نیم ساعت اول نه می‌‌خوانم و نه پاسخ می‌دهم! چون احتمال می‌دهم کامنت‌گذار محترم بخواهد نظرش را ویرایش، حذف و یا تغییر دهد.
  5. مطالب تمام وب های دنبال شده را می خوانم. اما لزوماً برای همۀ اونها کامنت نمی گذارم.
  6. هر وبلاگی را که روشن شدن چراغش خوشحالم نکند، قطع دنبال می زنم.
  7. از کامنت های ناشناس و بی آدرس بدم نمیاد. اما، پاسخ دادن به آنها برایم خوشایند نیست، با این همه بعضی از کامنت های ناشناس و بدون آدرس را جواب داده ام.
  8. دیروز کامنت های این وبلاگ را آمار گرفتم، دیدم بطور میانگین به ازای هر پست حداقل 2 کامنت خصوصی دارم! و این تعداد به نظرم خیلی نامتعارفه! ولی من هیچ مشکلی باهاش ندارم :)
  9. افزونۀ موافق یا مخالف وبلاگ‌ها (لایک و دیس لایک) را معیار دقیقی برای ارزشیابی پست ها نمی دانم. اما اگر افزونۀ موافق وبلاگی باز باشد، در صورتی که پسندم باشد اصرار دارم که حتماً تیک بزنم.
  10.  اگر برای پستی دیس‌لایک بزنم، حتماً و حتماً مخالفتم را به نویسنده‌‌اش اطلاع می دهم، اما برای افزونۀ لایک، توضیح نمی‌دهم.
  11. هیچ وقت از پست های رمزدار وبلاگ ها درخواست رمز نمی‌کنم مگر این که خودشون رمز را بدهند. خودم هم پست رمز دار کم می‌نویسم ولی اگر بنویسم، به همین صورت رفتار می‌کنم. البته اگر کسی هم رمز را درخواست کرده، تقدیمش کردم :)
  12. یکی از دنبال کننده‌های خاموش وبلاگ فعلی ام را به صورت اتفاقی شناسایی کردم. دوست داشتم دلیلش را بدانم اما نگفت :)
  13. با وبلاگ‌هایی که سازمان یافته و تحت هدایت نهادهای خاص، به صورت کلیشه ای پست می‌ذارند، نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم و معتقدم که این جور وبلاگ‌ها حتی برای اهداف خودشان هم اثرگذاری لازم را ندارند.

 

پ.ن:

  • دست شکسته وبال گردن است. دو انگشتی و با دست چپ تایپ کردم این پست را :)
  • سر خم می سلامت شکند اگر سبویی

 

نظرات  (۹)

چه مرامنامه ی خوبی

و دقیقی

خدا زیادش کند.

ازینکه توقعهای بیرونی تان کمینه است خوش وقتم

پاسخ:
ممنون از نظر شما.

از این‌که نظرتون بهینه است، خوشحالم.

سلام و ادب 

چه فهرست دقیقی و چقدر خوب که انقد به رفتارتون تسلط دارید، و الحق که من در این مدت چیزی خلاف این ندیدم 

خدا سلامتی بده بهتون، دستتون چرا ؟؟؟ 

پاسخ:
سلام و احترام.
نظر لطف شماست.
ممنونم از شما، معزز و مؤید باشید،
دست رفته توی گج :) 

درود بر شما

بدون اغراق عرض می کنم، یکی از اخلاق مدارترین وبلاگ نویسهایی که دیدم، شما هستید.

مقید به آداب وبلاگ نویسی. 

خدا شما رو حفظ کنه.

من هم سعی میکنم این آداب رو رعایت کنم.

موارد یک ، دو، سه و پنج رو ملزم بودم.

مورد یازده هم همینطور. 

درک مخاطب، خیلی مهمه.

مورد چهارمی که گفتید، برام جالب بود.

سعی میکنم بیشتر رعایت کنم.

ازین جهت که: گاهی ممکنه یک کامنتی، منو تحت تاثیر قرار بده، ناراحتم کنه یا حتی عصبانی، سعی می کنم بلافاصله پاسخ ندم.

ممنون ازینکه ما رو در تجربیاتتون شریک کردید.

برقرار و پاینده باشید 

پاسخ:
تحیت و درود بر شما.
از حسن ظن شماست. ممنون از شما.
من تعامل با مخاطب در فضای مجازی را جدای از حقیقی نمی‌دانم. به همین دلیل ملزم به رعایت می‌دونم خودم را.
چقدر خوب. 
خدا بر حسن سلوک شما بیفزاید.
ان‌شاءالله رفتارها و عادت‌های خوب رو بتونیم وسعت بدهیم.

سلامت باشید و معزز،
۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۵:۴۱ دامنه | دارابی

جناب برادر مرآت سلام

مانند همیشه‌ات آموزنده ظاهر شدید.

کشکولی: پس فقط دین نیست به قول آن یکی تجربت‌آمیز می‌شود، وبلاگ‌داری تجربت‌آمیز هم داریم!

آقامرآت، نه، نه، حاج‌آقامرآت سپاس که سازنده فکر می‌کنید. قم هم که آمده بودی سری بر سر بنده نزدی!

پاسخ:
سلامٌ علیٰ ابراهیم، استاد دارابی عزیز،
مثل همیشه تحسین با چاشنی مبالغه :)
کشکولی‌ات :)
اما، وبلاگداری ما پیشکش! دعا کنید وبلاگ‌بان خوبی باشیم :))
قم دو روز بیشتر نبودم. بصورت خیلی فشرده!
به قصد دیدن طلاب یمنی و..
ممنون از شاگردنوازی شما.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تقدیم به شما: + و + :))

کتاب هم می‌خواستم تقدیم کنم که زیره به کرمون بردنه :) جدیدترین کتابی که دستم رسیده و تو اینترنت پیدا نکردم لینک بدم، نکته‌های روشنگر ه که سی فرمایش تفسیری امام خامنه‌ای هست. نمی‌دونم خوندین یا نه، من تازه رسیده دستم و هنوز نخوندم. 

این عیادتِ مجازی رو از من پذیرا باشین :) ان‌شاءالله به سلامت و عافیت بگذره. 

 

 

+ مرام‌های وبلاگی‌تون هم جذاب بود ولی خیلی متفاوت از همیم :) 

+ من یه بندِ دیگه هم به مرام‌نامه‌تون اضافه می‌کنم که قبلا هم گفتم اما به شدت برام قابلِ احترامه و عموما وبلاگ‌هایی که شخصا دنبال کردم و یه ستاره‌شون و هم از دست نمی‌دم، آراسته به این ویژگی هستن و اون این‌که اهلِ حواشی نیستین و مراقبِ ساحتِ وبلاگ و هدفتون هستید و اجازه نمی‌دید مخاطب بر محتوای شما سوار شه و این تسلط بر نفسِ عمیقی رو می‌طلبه که حقیقتا من در همون چند وبلاگی دیدم که بارها معرفی کردم.

پاسخ:
و علیک السلام برادر ...
آقا دستتون درک نکنه، اصلاً راضی به زحمت نبودم :))
شما خودتون گُلین. 
بابت کمپوت ها هم تشکر ویژه... عجب معجونی! سیب و گلابی و گیلاس. هرسه خوشمزه و مغذی... 
 احتمالاً فردا برم نمایشگاه کتاب، اون کتاب رو به نیابت از شما خودم می‌خرم و میخونم. هرچند که من عادت به خرید کتاب ندارم... که خب برام سخته توضیح این تناقض که: هیچ وقت پول کتاب نمی‌دهم. اما کتاب زیاد هدیه می‌دهم! :)

تشکر مجدد بابت تقریر خوبتون. البته از این جهت جنابعالی بر من سزاوارترید. کثرالله امثالک...  اما منم طبق یک عادت درویشانه، رد احسان نمی کنم. ولی کاش مرآت بینوا را یه نموره هم به نقایص عدیده اش تنبّه می‌دادید :)

و حالا با این تقریر مکرر، فک کنم بر من واجب شد که هم مراقب ساحت عقیده ام باشم که اصالت دارد و هم مواطب ساحت وبلاگم باشم که  بقول حکما بالعرض است. :)
ایدک الله تعالی ان شاءالله...

سلام علیکم

سپاس بابت بیان روشن این نکات اصولی. آموزنده بود.

ان شاء الله به‌زودی سلامت کامل حاصل شود.

پاسخ:
و علیک السلام. آقاسید عزیز،
سپاس که می‌خوانید این‌جا را.
ان‌شاءالله.

پیام دوست شنیدن سعادت است و سلامت

من المبلغ عنی الی سعاد سلامی...

خواهش می‌کنم. بزرگوارید. سپاس بابت ابراز لطف شما.

البته این «آقاسید» صرفاً حاصل انتخاب ذوقی آمیخته با حس طنز دوستمان است، وگرنه از هر طرف که برویم جز ارادت به سادات ربط دیگری به ایشان پیدا نمی‌کنم.

پاسخ:
اوهوم!
:)
حالا اجازه بدید ما هم به اعتبارِ ذوقِ احترام به ساداتِ محترمِ ذوی‌العزِ والاحترام، خودمون را ملزم به احترام بدونیم :)
به شما و به خوبی‌های شما ارادت دارم برادر،

جالب بود.. فک کنم بشه اسمشو گذاشت اصول وبلاگ داری... 

دست شکسته وبال گردن است.

خدا بد نده! مگه دست راستتون مشکلی براش پیش اومده؟ 

پاسخ:
سلام پسر آبی.
خودم اسمشو گذاشتم مرامنامه وبلاگبانی :))

دست راست چند روزی در غلاف گچ خفته است!

امیدوارم دستتون هرچه سریع تر خوب بشه... 💐

اینم جای رانی از من قبول کنید 🧃🥛یه نوع عیادت مجازیه دیگه

❤️

پاسخ:
متشکرم برادر،
راضی به زحمت نبودم!
مرحمت فرمودید برادر...
خوشمزه بود و گوارا :))

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">