مراقب زیورهای خود باشیم
اول- تقابل جریان باطل با جریان حق، یک جدال تاریخی و یک ماجرای توقفناپذیر است که امروز و دیروز هم متولد نشده، ماجرایش از دورۀ هابیل و قابیل شروع شده و تا امروز ادامه یافته، بعدهم ادامه خواهد داشت. فقط ماهیتش هرروز پیچیدهتر، عمیقتر، وسیعتر، رنگینتر و سنگینتر میشود.
دوم- تقابل جریانحق با باطل براساس یک قاعدۀ اصیلِ مبتنی بر ایمان و اندیشه و ایثار شکل میگیرد. اما جریان غیرحق با ابزار زیادهخواهی، با نادیدهانگاری دیگران و نابودسازی ارزشها عمل میکند که اساس آن مبتنی بر دغلبازی، تفرقهاندازی، یکهتازی، مشابهسازی، بدلسازی و تحمیق مردم است.
سوم- هروقت دیدید که بازار ضدیتسازی و بدلسازی مفاهیم دینی و مذهبی داغ است، بدانید که تقابل دو جریان تاریخی حق و غیرحق، جدیتر شده و دارند ارزشهای جریان حق را از اعتبار میاندازند. دارند با این ترفند جوامع دینی را نسبت به داشتههای اصیل خود بی اعتماد و آنها را مقهور و مسحور و تابع دستور خود میکنند...
چهارم- یادمان باشد که جنسهای مشابه و بدلی را معمولاً برای زیورآلات طلا و الماس و فیروزه و عقیق و اشیاء عتیق و گرانبها میسازند. برای خرمهره و سنگریزه و کلوخ کسی بدل نمیسازد. پس در دنیای بدلیجات مراقب زیورهای اصیل خود باشیم.
بعداً نوشت: چند نمونه از بدلسازیها را در قسمت نظرات نوشتم.
چند مثال در این باره:
مثل انقلاب اسلامی، مثل مبارزات حقطلبانه و جنبشهای آزادیبخش دینی که بهارعربی، داعش و گروههای القاعده و طالبان را در کشورهای اسلامی بدلسازی کردند
مثل معنویت و عرفان دینی که در قرنهای گذشته صوفیه را و در عصرما عرفانهای کاذب مثل عرفان حلقه، رامالله، اوشو، شیطانپرستی و... را رواج دادند
مثل تفکر تمدنساز مهدویت که از آغاز غیبت در تمام دورهها برای آن بدل ساختند تا حدود 190 سال پیش که بابیت و بهائیت را ساختند و در سالهای اخیر هم فرقهای موسوم به گروه یمانی «احمدالحسن بصری» را بدلسازی کردند.