https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۵۵ ب.ظ

رشد تورم در بازارِ براندازی!!

امروز گپ و گفتی داشتم با یکی از این انقلابی های هشتگی که خیر سرش وکیل پایه یک است و دست بر قضا توی این دوسه ماه گذشه وکیل تعیینی یکی از این براندازان غارتگر هم بوده که البته موکلش به دوسال حبس و پرداخت خسارت محکوم شده.

این آقای وکیل هروقت منو می بینه، دوست داره بحث سیاسی کنه. منم تا وقتی بحث او جدی و رسمی و مبنایی باشه پایه ام. اما وقتی مزاح و مغلطه و سرِکاری باشه، فقط گوش می کنم و جوابشو مثل خودش سرِکاری میدم.

امروز توی دادگاه تجدید نظر دیدمش. هنوز درحال سلام و احوالپرسی بودیم که رفت سراغ قیمت مرغ و سکه و دلار... آقای وکیل شورشی سر حرف مفت رو با این سئوال باز کرد که چرا قیمت ها هر روز بالاتر می ره، چرا نرخ ارز هر روز بیشتر از روز قبل میشه، چرا بازار ثبات نداره؟ چرا رشد تورم این قدر بالاست؟

بهش گفتم معلومه از نرخ رشد تورم خودتون خبر نداری!

گفت چه طور؟

گفتمش این نرخ رشد رو با تورم جهندۀ وعده های خودتون مقایسه کن، اونوقت می فهمی یعنی چی! طفلکی یه مکثی کرد و گفت منظورت چیه؟

گفتمش شما وعده دادین دو روز دیگه جمهوری اسلامی سقوط میکنه. اما دیدین که سقوط نکرد، مدتش رو یهو 14 روز اضافه کردین و گفتین دوهفتۀ دیگه! دو هفته هم تموم شد و نظام سقوط نکرد، باز دوهفته رو تا دوماه دیگه بردین بالا! بعد هم که دوماه رفت و نظام سقوط نکرد، به مردم وعده دوساله و سه ساله دادین. می دانی این یعنی چی؟ یعنی ظرف تقریباً دو ماه، به اندازه 1100 روز رشد تورم داشتین! حالا با این رشد جهشی بگو ببینم، نرخ تورم در اقتصاد ما بالاتره یا نرخ رشد دروغ های شما؟!

آقای برانداز! لطفاً یا وعده ندین به مردم، یا سر حرف تون بایستین... خدا رو شکر میکنم که اقتصاد مملکت دست شما نیست!!

 

موافقین ۷ ۰ ۰۱/۱۱/۰۴
مرآت

نظرات  (۹)

۰۴ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۱۰ دامنه | دارابی

سلام جناب حاج مرآت

چه چالش جالبی صورت دادید. جدل ماهرانه‌ای صورت دادید. از پست‌های جذاب بود و ربط مستقیمی با مسائل روز داشت. درود.

پاسخ:
سلام بر جنابعالی و بر تحسین های جنابتان.
سپاسگزارم که می خوانید حرف های صدمن یه غاز این جا رو :))

صد درود.

.شاید پاسخ دندان‌شکنی بود ! اما با این پاسخ ها سفره‌ی اون انسان شریف که لنگ چهار تا لقمه نون بخور و نمیر هست بزرگ تر نمیشه که هیچ ، داره ریز ریز آب میره ! حالا باز هر طور صلاحه 🙄

پاسخ:
دأب شما برای بزرگ تر شدن سفره انسان های شریف ستودنی ست برادر...

این که الان چه کسی سر کاره اداره دولته مهم نیست، مهم اینه که دوست من یه پراید مدل 88 داره که تو آژانس کار میکنه و پرایدش به خاطر گیربکس 9 میلیون خرج برداشته و الان بعد از یه سال و نیم یه قسطش عقب افتاده، من جون کندنشو دیدم که چقدر زحمت کشید. بین دولت فریدون و رئیسی تفاوتی در عمل نمی بینم. حتی مسکن ملی هم برای من شد هشت قسط 40 میلیونی.. من اگه انقد پول داشتم که الان اینجا نبودم میزدم میرفتم از این جهنم خونه. در نظر داشته باشید من آدم وطن پرستی هستم ولی باید بشه زندگی کرد. ما تو کوچه یه ماشین دیدم که کل زندگی خودم و دوستم رو می ارزید، ماشینایی هم که الان وارد کردن واسه پولدارا هستش این وسط زندگی برای یه کارگر که باید جون بکنه تا کمرش از سنگینی قالب های قالب بندی ساختمون بشکنه زهر مار و جهنم شده. من خیری از فریدون ندیدم ولی رئیسی هم مالی نیست. حالا شما به طرف بگو برانداز نظام من به رئیسی میگم بهانه دهنده به براندازان نظام با مدیریت غیر جهادی یا هیئت دولت آبکی!

پاسخ:
دیروز داشتم از پردیس میامدم تهران، داخل تونل یک ماشین ال نود رو دیدم تو آیینه که باشتاب از پشت سر من میامد و بالاخره از پشت زد به من. طوری که صندوق عقب ماشینم کلاً جمع شد. راننده اش یک خانم بی حجاب بود که بچه اش هم (سگش) همراهش بود. عکس مهسا امینی را هم داخل ماشینش به شیشه چسبانده بود. ایستادیم تا پلیس آمد، هردو به پاسگاه هدایت شدیم. خانم راننده زنگ زده بود به شوهرش که بیاید، نیم ساعت طول  نکشید که همسرش به همراه یک نفر راننده کمکی با یک خودروی شاسی بلند آمدند برای کمک کردن به او. بعد از کروکی و صورتجلسۀ پلیس، اون آقا و خانم و سگشون با شاسی بلند رفتند و ماشین دواغونشون را سپردند دست راننده تا براشون ببره صافکاری. اونوقت من موندم و ماشین له شده ام...
برادر عزیز، من نسبت به هیچ دولت و رئیس جمهوری تعصب ندارم. اما با براندازی و تجزیه کشور شدیداً مخالفم. این جا هم بحث براندازی است که دارد متأسفانه  با حمایت و قلدری یک سری آدم های خر پول بی درد علیه این کشور رقم می خورد که نه درد نان مردم را دارند و نه رحمی به دین و انسانیت من و شما می کنند... بله مملکت مشکلات زیاد دارد. مشکلاتش هم یکی دوتا نیست. اتفاقاً بار همۀ این مشکلات هم متأسفانه یا خوشبختانه بر دوش آدم های ضعیفی مثل ماست که شما هم اشاره فرمودید. اما من آگاهانه معتقدم که راه حل مشکلات کشور، براندازی نیست و هدف براندازان هم حل مشکلات مردم نیست. که اصولاً براندازی جزو محالات است ضمن اینکه من اگر حتی یک درصد هم احتمال بدهم که جایگزین مناسب تر و ایده آل تری بعد از براندازی برای این کشور می شود تعیین کرد، خودم می شوم جلودار براندازی! اما بی نهایت یقین دارم که قالب حکومتی ما مطلوبه، فقط ساختارش و اجزایش باید تقویت شود. این را هم یقین دارم که نتیجۀ کار براندازان جز هرج و مرج و قتل و غارت و بیچارگی چیز دیگری نخواهد بود. به همین دلیل تحمل مشکلات را آسان تر از ویرانی و بی ثباتی کشور می دانم. در عین حال معتقدم مشکلات کشور را هم همین غربزده های اوباش برای این مردم به بار آوردند و ما وارث انتخاب های نسنجیدۀ همین آدم ها هستیم...
۰۵ بهمن ۰۱ ، ۰۰:۱۰ شاگرد بنّا

این روزا کیفور هستم، کیفورترم کردین :)))

پاسخ:
کیف و عیش تون مدام باد برادر. :))

سلام درود بر شما.

دفاع و مرامتان پاینده و استوار باد😄

پاسخ:
سلام بر حضرت شما.
ممنون و سپاسگزارم. :)

اَ...

از کجا به فکرتون رسید

پاسخ:
از اون جایی که همیشه باهاشون دمخورم و دارم تحملشون میکنم :((
۰۵ بهمن ۰۱ ، ۰۸:۴۵ یک مسلمان ...

خوب گفتی :))

پاسخ:
سپاس گزارم :)

منم معتقدم اصل نظام مشکلی نداره، خیلیا همین اصل نظام رو هم قبول ندارن و متعصبانه از عقیده خودشون عقب نمیکشن.. اگر زمانی جسارتی علیه نظام بشه من اولین نفر هستم که اقدام میکنم چه در مرز خودمون و چه نیابتی.. خواستم بگم از حرفم بد برداشت نکنید.

پاسخ:
درود بر شما.
من تردید ندارم که حرف های شما از سر دردمندی است.
ارادت دارم خدمتتون :)

شما وکیل هستید ؟

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">