https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۱۶ ب.ظ

زیر آفتابِ جنون به اشک هایم بوسه می زنم...

 

 

قدم به راه اربعین. ان شاءالله 

جانم به فدایت یا اباعبدالله، ممنونم از نگاهت آقای بی کفن، ممنونم از نوکر نوازی ات ای کشتی نجات امت.

حسین جان، ای پسر فاطمه سلام الله علیها؛ همین قدر که لطف کردی و با تمام محدودیت های موجود و درماندگی و بی نوایی خودم، کار ویزا و بلیط سفر را ناباورانه برایم فراهم فرمودی تا بار دیگر جزو زائرانت باشم و به پابوسی ات قدم بگذارم، برایم افتخاری بزرگ و فرصتی مغتنم است. ان شاءالله توفیق داشته باشم با انفاس قدسیه و نگاه مهرورزانۀ خودتون، وظیفه نوکری و خدمتگزاری ام را به آستان مقدس و ملکوتی تان در حد بضاعت ناچیزم ادا کنم.

 

به لطف خدا، در زیارت ها و اربعین های قبلی به یاد همۀ دوستان و همراهان حقیقی و مجازی بودم و افتخار دارم که همیشه بیشتر از خودم، درد و تقاضا و حاجتمندی دوستان، آشنایان و سفارش کنندگان را در سینه داشتم...

البته بر اساس یک وظیفه دینی، دعای اصلی و همیشگی ما بچه شیعه ها، سلامتی و ظهور مولایمان حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف و نجات شیعیان مظلوم جهان، پیروزی مقاومت لبنان و یمن و بحرین و عراق و افغانستان... و تعالی مقام امام عزیز و شهدای گرانقدر و سلامتی مقام معظم رهبری است.

اما در کنار این دعای همیشگی، این بار هم ان شاءالله و به یاری حضرت حق، از طرف همۀ عزیزان، بستگان، آشنایان و همراهان مجازی و غیر مجازی نایب الزیاره هستم و به یاد همه تون خواهم بود. به یاد دنبال کنندگان، به یاد دنبال شوندگان، به یاد خوانندگان این وبلاگ و وبلاگ های قبلی، به یاد کامنت گذاران، به یاد کنکوری ها، به یاد آقا پسرهای جوون، دخترخانم های دم بخت، عروس خانم های نازنین و آقا دامادهای گل، به یاد اونهایی که در آستانۀ رسیدن به مقام مادری هستند و قراره به زودی نوزاد ناز و دلنوازشون را در آغوش بگیرند، به یاد اجاره نشین ها، به یاد بیماران کرونایی و غیر کرونایی، به یاد مشتاقان زیارت ائمۀ طاهرین علیهم السلام، به یاد اونهایی که به قول خودشون جامانده اند. به یاد اونهایی که تلاش کردند بروند اما به خاطر شرایط خاص کشور و سهمیه بندی زائران یا به خاطر تنها بودن و یا به هر دلیل دیگری نتونستند عازم شوند، و خلاصه به یاد همه کسانی که به نوعی در ذهن و فکر من حضوری نیکو و خاطره انگیز دارند، خواهم بود. ان شاءالله الرحمن.

 

عذر تقصیر و طلب حلالیت و التماس عفو و بخشش و دعا دارم...

 

+ کامنت هاتون را می خوانم. اما شاید در این چند روز فرصت جواب دادن نداشته باشم...

 

نظرات  (۱۷)

۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۹:۲۰ گوارا (بیدل)

التماس دعا ...

پاسخ:
به یادت بودم به وجه مخصوص.

سلام

خوشا به سعادتتون . زیارتتون قبول باشه ان شاءالله

خوشحالم که شمام رفتید و ما یه نفر دیگه رو داریم که دعامون کنه و به یادمون باشه 

 

پاسخ:
سلام بر شما
ممنونم. خدا روزی شما بفرماید.
در تمام حرم ها به یادتان بودم همراه با دعا و آرزوی سلامتی و...

عمو جان سفرتون به خیر و سلامت، انشاالله با زیارت مقبول و سلامت برگردید، لطفا سلام ما رو هم برسونید و التماس دعا

پاسخ:
سلام بر فاطمه خانم عزیز،
حتماً حتماً قول دادم نایب الزیاره همه تون باشم.
سلام برسونید.
خدا کنه بقیه دوستان و همراهان وبلاگی اعتراض نکنند. چون فرصت پاسخ به کامنتاشون رو فعلاً  ندارم. ولی چون شما برادر زاده و در قزاقستان هستید مجبور شدم‌‌جواب بدم.
ممنونم.


بعداً نوشت: قسمت اول پاسخ را بین راه نجف کربلا نوشتم. اما همه جا به یادت بودم و برای آقاتون، خودتون و آقا صدرا دعا می کردم. 

خداروشکر...

خداروشکر...

مادر پدر منم لطفا یاد کنید.

 

چون که قدم زدن تو مسیر کربلا ثواب خیلی زیادی داره، به نیت کسانی که به گردنتون حق دارن گام بردارید، که بارتون سبک بشه

پاسخ:
ان شاءالله به زودی خودتون مشرف بشید.

خودتون و خانوادتون که در لیست همراهم بودید. اما برای پدر و مادر محترمتون بعد از اینکه کامنت شما را دیدم. همه جا براشون دعا کردم.
۰۴ مهر ۰۰ ، ۱۰:۴۵ لیلا خدایار

سلام بر زائر دلشیفته حسین!

از پیوستن شما به خیل اربعینی ها خیلی خوشحال شدم و ازاینکه جزء کسانی هستم که اونجا به یادم خواهید بود خوشحالتر...

التماس دعای ویژه...

ان شاءالله در کمال سلامت به خونه برگردین... 

پاسخ:
سلام بر شما که ان شاءالله به زودی به آستان بوسی شان مشرف بشید.

ممنون و سپاسگزارم. 
بحمدالله شما جزو  نفرهای  اول لیست بودید و در تمام حرم ها دعاگویتان بودم.

التماس دعا

برای حاجت دل بنده هم دعا بفرمایید.

ممنونتون هستم.

پاسخ:
دعاگویتان بودم
خدا قبول کند برای حاجت دلتون هم که نمیدانستم چیست دعا کردم.

وظیفه بود.
۰۵ مهر ۰۰ ، ۱۸:۴۶ شاگرد بنّا

نوشِ جانِ روح و روان‌تون که روزی‌تون شد...

گوارای وجودتون که انتخاب شدید...

الحمدلله بالاخره وبلاگی رو دیدم که رفته...

الحمدلله که اتفاقی اینجا رو باز کردم و این پست رو خوندم...

نوشتید نایب الزیاره‌اید دیگه... پس غم‌م نیست که سفارش کنم :)

برگشتید بنویسید... بنویسید برای جامونده‌ها و انتخاب‌نشده‌ها.........

پاسخ:
ان شاءالله همراه با خلوص نیت بوده باشد...

فکر کنم وبلاگی های دیگر هم رفته باشند. ان شاءالله صدایشان را بعداً می شنویم.

اینجا را باز هم نمی کردید اسمتون جزو لیست بود و حقتون محفوظ. 

متآسفانه خاطره نویسی هایم خوب نیست اما ان شاءالله چیزهایی خواهم نوشت.

سلام

خوش به سعادت تون 

بنده رفتم از مرز برگشتم 

به سرزمین بهشت راه پیدا نکردم.چون لیاقت نداشتم 

ممنونم از دعاهای خوب تون

پاسخ:
سلام بر شما.
همین قدر که تا مرز رفتید، قطعاً قبول است و ثواب رفته ها را دارید.

اسم خانم حسانه همه جا مد نظرم بود و خدا قبول کند دعاگو بودم.
۰۹ مهر ۰۰ ، ۱۲:۰۵ مسعود علیان

سلام جناب قنادیان .التماس دعا .

یاد روزی بیافتید که خدمتتون عرض کردم الخیر و فی ما الوقع . 

پس خیر در این بود تشریف ببرید و خدا خودش همه کا رها رو درست کرد . 

سلام مخصوص بنده رو به امام حسین و بخصوص حضرت عباس برسانید . یاحق 

پاسخ:
سلام بر جناب علیان عزیز، 
بله خاطرم هست.

باور کنید همه جا به یادتون بودم.

سلام مومن. جزاکم الله خیرا


ایام را صمیمانه تسلیت عرض می کنم

 

زیارت ها قبول باشه...ما احتمالا به ته دیگش رسیدیم( لبخند)

 

به یاد غلط املائی بگیرها! هم باشید...اشاره به شخص خاصی که نیست که (لبخند)

 

ان شاء الله همیشه به این سفرها باشید و در هر سفر، معرفت بیشتری کسب کنید..

 

خدا شهیدتون کنه به حق حضرت ابوتراب

یا علی

پاسخ:
سلام برادر رزمنده.
بنده هم عرض تعزیت دارم خدمت شما
اسم جنابعالی را بعنوان رزمندۀ جهادگر در لیست نوشته بودم تا بیشتر مورد عنایت حضرات ائمه باشید. :)

ممنون از دعای خوبتون
 
علی یار و یاورت باشد.
۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۳:۱۲ عاطفه. کشاورزی

سلام زیارتتون قبول...خداروشکر راهی شدید.

ان شاءالله قسمت ماها

پاسخ:
سلام برشما
ممنونم. نایب الزیاه و دعاگوی شما بودم.
ان شاءلله و ان شاءالله.

سلام 

ولی بنده ثواب نمیخواستم.بنده برا عبد بودن و شدن میخواستم قدم بردارم.

برا طهور قدم بردارم .😢😢😢که نشد..

خیلی ممنونم .خدا خیرتون بده

پاسخ:
سلام بر شما.
باور کنید بنده هم به حسب ارادت و عشق به اباعبدالله عازم شدم و در مسیر راه و در حرم ها و اماکن مقدسه هم بیشترین دعای من برای سلامتی و تعجیل در ظهور  منتقم خون حسین علیه السلام بود. همانطور که در متن پست هم همین را نوشتم. بعلاوه دقیقاٌ یک بعداز ظهر تا شب را با ذکر دعا و صلوات از طرف وبلاگی ها قدم برداشتم و در دعاهای مخصوص فرج هم بدون استثناء به قولی که دادم وفا کردم یعنی اگر خدا قبول کند بعد از هر بار دعای فرج، یک بار هم از طرف دوستان و همراهان وبلاگی و سفارش گنندگان دعای فرج میخواندم. در دعای عهد و زیارت های ائمه اطهار هم همه را سهیم میکردم... البته ثواب هم پاداش ویژۀ خدا به اعمال خوب بندگانش است اما قصد ما صرفاً ثواب نبود. بقول جناب حافظ:
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
که خواجه خود روش بنده پروری داند.

خواهش میکنم. آن چه کردم وطیفه بود و ادای دین.
۱۳ مهر ۰۰ ، ۱۵:۲۹ عاطفه. کشاورزی

سلام علیکم 

خیلی متشکرم که به فکر حقیر هم بودید...ان شاءالله عاقبت بخیر و مستجاب بشین

پاسخ:
علیک السلام.
خواهش میکنم.
ان شاءالله چنین بادا.
۱۳ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۷ لیلا خدایار

سلام علیکم

زیارت تون قبول.

بی نهایت ممنون شما هستم که به یادم بودین..

ان شاءالله روزی همه جامونده ها بشه.  

پاسخ:
و علیک السلام.
تشکر.
وطیفه بود و ادای حق همسایگی

الهی آمین.
۱۶ مهر ۰۰ ، ۰۱:۳۲ حسین مرجانی

سلام

مثل اینکه من دیر رسیدم و نتونستم التماس دعا بگم.

پاسخ:
سلام برادر
نخیر، اسم شما هم در لیست بود
۰۱ دی ۰۲ ، ۰۰:۲۷ درآمد دلاری
درآمد دلاری واقعی
پاسخ:
باشه برا خودتون
👣💀👂👀
طلایاب

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">