https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷ ب.ظ

ناگفته‌های انتخاباتی من

غیر از اعضای خانواده و فامیل، از بین دوست و آشنا و همسایه و رهگذر در دور اول انتخابات,  96 رأی برای آقای جلیلی جمع کردم.

  • 8 نفر از کسانی بودند که قصد رأی دادن نداشتند.
  • 32 نفر اونهایی بودند که می‌خواستند به آقای قالیباف رأی بدهند
  • 28 نفر هوادار آقای پزشکیان بودند.
  • 20  نفر بین آقای قالیباف و جلیلی مردد بودند.
  • 8 نفر هم مردد بودند که در انتخابات شرکت کنند یا نکنند.

همه به آقای سعید جلیلی رأی دادند و عکس و فیلم هم برام فرستادند...

 

+ راستش را بخواهید در این ماجرا خیلی اذیت شدم. اما به نظرم لازم بود و بلکه واجب...

++ آن قدر که با مبلغین آقای قالیباف کلنجار رفتم و از بی منطقی و جو دادن‌هاشون حرص خوردم برای متقاعد کردن مخالفین انتخابات و برای مجاب سازی طرفداران پزشکیان آن‌قدر اذیت نشدم...

 

پ.ن: یک چالش جدی هم داشتم با آقای پناهیان به خاطر مواضع و استدلال‌های ضد و نقیضش در بارۀ نامزد صالح و اصلح که خیلی مفید و اثرگذار بود

نظرات  (۸)

۱۰ تیر ۰۳ ، ۲۲:۱۴ معتاد چایخونه ی حرم

دم شما گرم و خداقوت

برای ما هم دعا کنید بتونیم رو اطرافیان اثر بذاریم :) 

پاسخ:

تشکر از شما...

شما شکسته نفسی می‌فرمایید.

۱۰ تیر ۰۳ ، ۲۲:۱۷ دامنه | دارابی

جناب استاد مرآت سلام

کشکولی بگویم: دوزخ را بر خود هموار نکن!

دنیای اینان همسنگ ...

 

یگذرم. نگویم بهتر است.

شخصاً برایم احترام دارید و شخصیت فکری حساب می‌آیید. حتی نمی‌دانم آن مرآت چه آینه‌ای است. ارادت: برادر و دوستدارت: دامنه

پاسخ:

سلام عزیز برادر، جناب دامنه!

مشعوفم که هنوز اینجا را می‌خوانید و تشکر که نقد می‌کنید و انذار می‌فرمایید. چه حس خوبی داره این محبت‌های شما. الطافکم مزید ان‌شاءالله...

احتمالاً حق با شماست و من دارم درهای دوزخ را باز می‌کنم که یوم‌الجزاء دم در معطل نشم. حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا :))

اما فارغ از شوخی، تحذیر حضرتعالی قطعاً از سر مهر است و به دیده منت می‌پذیرم. نیاز هم نیست که بخواهم پاسخ بدهم. فقط برای دوستان عزیزی که این نظرات را می‌خوانند 2 نکته را عرض می‌کنم:

اول- کاری که من در عرصۀ انتخابات انجام می‌دهم نه حق‌کُشی است، نه حق‌خوری است، نه دزدی است، نه حیزی، نه غارتگری و نه خلاف قانون و مقررات، کار من شبهه‌زدایی، ابهام زدایی، روشنگری و جهاد تبیین است که بر پایه عقل و منطق و محکمات انقلاب اسلامی حرف می‌زنم، استدلال می‌کنم و مآلاً به مخاطب می‌گم که سطحی نگر نباشد، فریب حیله‌ها را نخورد و به عنوان یک شهروند ایرانی، سطح مطالبات و ایده‌آل‌هایش را از سطح شکم و زیر شکم بالاتر ببینند. بهش میگم که با یک معیار عاقلانه نامزدها را انتخاب کند که فردای انتحابات بتواند پاسخگوی انتخابش باشد. بنده در این رابطه نه کسی را فریب می‌دهم، نه کسی را مجبور می‌کنم، نه کسی را در معذوریت اخلاقی و مادی قرار می‌دهم، نه از نامزد مورد نظرم بت می‌سازم و نه مثل بعضی نامزدها به کسی وعده و وعید الکی می‌دهم. کار من اقناع سازی، شفاف سازی و توجه دادن افراد به مقوله‌های فراتر از فیلترینگ و اختلاط و بی بند وباری‌‌های خیابانی است. حالا اگر به خاطر این‌ها قرار است به جهنم بروم، بر حکم خدا گردن می‌گذارم و بهشت خدا هم باشد ارزانی دوستان راحت‌طلب و غربگرایان بی بند و بار.

دوم-  انتخابات، عرصۀ رقابت است برای این که نامزدها بتوانند خود را به مردم عرضه کنند و در معرض نقد قرار بدهند. طبیعتاً در چنین شرایطی، برای بنده هم این حق وجود دارد که نقدشان کنم و دنبال عقاید و آرمان و تفکرات سیاسی‌ خودم باشم و دوستانم را به سمت نامزد یا نامزهایی سوق بدهم که بیشترین قرابت و همگرایی را با عقاید دینی و سیاسی بنده دارند... و دیگر هیچ! :))

۱۰ تیر ۰۳ ، ۲۳:۴۴ لیلا خدایار

اجرتون با سیدالشهدا

و متعجبم از طرز تفکری که این کار شما رو جهنمی تلقی میکنه.

پاسخ:

متشکرم.


آقای دارابی بزرگواری می‌فرمایند.

انذار ایشون به نظرم خیرخواهانه است. واقعاً در این رقابت‌ها و تبلیغ‌ها اگر مراقب نباشم چه بسا سر از جهنم در بیاریم. 

۱۱ تیر ۰۳ ، ۰۰:۰۰ نسیم صداقت

احسنت 👏👏

اولش تعجب کردم در مورد انتخابات ۹۶ صحبت شده ولی زود دوزاریم افتاد که این تعداد نفرات متقاعد شده است :)) 

خدا قوت

 

پاسخ:

ممنونم.

ویرگول گذاشتم تا درست خونده بشه...

۱۱ تیر ۰۳ ، ۰۶:۲۳ همطاف یلنیـــز

سلام سلام

دستمریزاد

منم فقط همون جمعه تونستم یک نفر رو که صرفا بابت تنبلی و بهانه عدم تشخیص اصلح! نرفته بود اونم وقت غروب، ببرم تا رای بده.

ولی مصمم هستم اینبار همین چهارپنج نفری که اصلا رای ندادن رو همراه ببرم. ان شاءالله

پاسخ:

شما ماشاءالله به کیفیت می‌اندیشید. 

امیدوارم مثل من به کمیت برسید :)) 

جدی با آقای پناهیان چالش کردین؟ بهش دسترسی دارین؟

 باهاش کار دارم

راجع به انتخابات هم نیست به هیچ وجه


96 رای تازه غیر از فامیلها....

کارتون برکت داره ...راهش چیه؟

من به یکی زنگ زدم بدتر مصمم شد که ...از خواب پرونده بودمش!

پاسخ:

در حاشیه یک میز گرد باهاشون حرف زدم که خارج از موضوع انتخابات بود.

ارتباط با ایشون به نظرم راحت نیست.

راستش من خیلی سر و سرّی با ایشون ندارم. همیشه‌هم باهاش مشکل دارم. ولی این بار به صورت طفیلی دیدمش و حرفامو بهش زدم.

۱۲ تیر ۰۳ ، ۱۰:۴۸ میم صاد الف

نمی‌دونم شما با ما طرفدارای قالیباف چه مشکلی دارید

بی‌منطق هم که می‌خونیدمون :)

پاسخ:
درود بر میم صاد عزیز،
من با طرفدارهای جناب قالیباف مشکلی ندارم.
با مبلغین متعصب ایشان درگیر بودم.
با اونهایی که همۀ داشته‌های نظام- از شهید حاج قاسم عزیز، تا سپاه و محور مقاومت و رهبری و سیدحسن نصرالله- را خرج او کردند بی آنکه مقبولیت مردمی داشته باشد.
۱۲ تیر ۰۳ ، ۱۴:۲۳ دامنه | دارابی

مجدداً سلام جناب آقای مرآت

بنده همیشه به پست‌های تازه‌ات دسترسی دارم و می‌خوانم. از بذل محبت و توجه در پاسخ به بنده، بسیار ممنونم. گستاخی نکردم! کشکولی یک اِن قُلت بر اقوال استاد مرآت زده بودم. ارادت: ابراهیم طالبی دامنه دارابی

پاسخ:
سلام و عرض ارادت خدمت شما.
مرهون محبت‌هایت هستم برادر.
ان قلت‌های شما رستخیز حاصلخیز است برای این حقیر.
کلامت پر خیر و برکت باد ان شاءالله. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">