https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ب.ظ

موشک های عبرت!

آهای آقایان غرب گرای خودفروخته! آهای سلبریتی های خودباخته، آهای رسانه هایی که بر قبلۀ آمریکا دست نیاز دراز می کنید! ببینید حال و روز هم کیشان و همفکرانتان را در اوکراین! ببینید چه راحت فریبتان می دهند و چه قدر زود تنهایتان می گذارند و چه ارزان حیثیت و آبرویتان را می فروشند!

جناب آقایان ظریف و روحانی، دیدید چه راحت در صحنه آتش و خون رهایتان می کنند و خاکستر ناموس و اعتبارتان را به باد می دهند؟ حالا با این همه نامردی ها و دغلبازی ها و نیرنگ های خائنانه بازهم توقع دارید به آمریکا اعتماد کنیم؟ بازهم توصیه می کنید که دین و دنیای ملت را با کدخدا معامله کنیم؟

می دانم که نمی خواهید عبرت بگیرید، می دانم که نمی توانید عبرت بگیرید! چون اختیار شما دست خودتان نیست. چون ریش های رنگی و پروفوسوری شما نزد آمریکا و انگلیس به گرو مانده است. آری شما همچنان باید نوکر حلقه به گوش باقی بمانید! ولی کاش نوکری شما با مزد و مواجب باشد، کاش خوش خدمتی خود را ارزان نفروشید. کاش یک بار هم  که شده دلتان را به دریای غیرت بزنید و خدا را در نظر بگیرید! کاش شهامت این را داشته باشید که به خودتان، به مردم خوبتان، به دانش بومی ملت، به بازوان پر تلاش نیروی کار داخلی و به صبوری و صفای مردم خودتان اعتماد کنید و کاش بیزاری بجویید از شیطان بزرگ. بیزاری بجوئید از آنهایی که به ما و به هیچ کس جز منافع خودشون رحم نمی کنند. کاش. کاش. کاش.

اما بنازم به هوشمندی و غیرت رهبرم که نامردی ها را دید و خون دل ها را خورد، اما تحت تأثیر جوسازی اصلاح طلبان بی ریشه قرار نگرفت و خام استدلال های صدمن یه غاز اعتدالیون خیانت پیشه نشد. بنازم به رهبر بیدارم سیدعلی که به تنهایی فریاد روشنگری سر داد، صبوری کرد، دروغ شنید، طعنه ها را به جان خرید، اما مقاومت ورزید و اجازه نداد روی تسلیحات موشکی کشورش و توان نظامی ملتش معامله کنند!

و شما نیز آقایان رسانه های بیگانه پرست، بازهم بگویید موشک می خواهیم چکار؟ بازهم بگویید هسته ای برای چی؟ بازهم بگویید ارتش و سپاه و مردان میدان می خواهیم چه کار؟ شما بروید و همچنان در رسانه هایتان کدخدا را ستایش کنید و از سیاست های انگلیس و صهیونیست های کودک کش دفاع کنید و دلخوش باشید که به وقت حادثه جناب بایدن براتون دعا می کند و انگلیس براتون خودرو می فرستد تا اگر مجال یافتید بتونید مثل موش فرار کنید و آوارۀ بیابون بشوید!

 

پ.ن: فاعتبروا یا اولی الابصار...

 

نظرات  (۷)

۰۸ اسفند ۰۰ ، ۰۶:۵۹ محمد هادی بیات

ما أکثَرَ العِبَر و أقَلَّ الاعتبار!!!!

پاسخ:

سلام جناب بیات. 

چه بسیار است عبرت خیز و درمان 

چه کم آن کس که عبرت گیرد از آن..

 

آدرس به خاطر گل روی شما:

منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه میرزا حبیب خویی

۰۸ اسفند ۰۰ ، ۱۰:۰۶ لیلا خدایار

خدا قوت.

عالی و کوبنده بود. 

با اسم شریفتون تو کانال مون نشر میدم.

پاسخ:
زنده باشید.
ممنونم
صاحب اختیارید. متن از آن شماست.
۰۸ اسفند ۰۰ ، ۱۵:۲۲ حسین مرجانی

احسنت آقا

خیلی عالی گفتید.

آمریکایی ها اول به اسم دموکراسی و با انقلاب رنگی دولت دلخواه خودشون رو روی کار آوردند، بعد دانش هسته ای اش را گرفتند بعد هم تسلیحاتش را

حالا کشوری که از نظر تکنولوژی هسته ای و موشک و کلاهک اتمی رتبۀ سوم جهان بود به این روز افتاده، خانه هاشون ویران، مردمش آواره و بی سرپناه، مسئولینش فراری، به نان شب هم محتاج.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

با اجازتون کپی کردم

 

پاسخ:
سلام حسین آقای عزیز،
متشکرم از تصدیق و تحسین شما.
بله قرار بود سال 88 یه عده آدم بی بصیرت با ابطال انتخابات قانونی، چنین بلایی سر ما هم بیاورند. اما تنها کسی که مثل کوه در مقابل آنها ایستاد حضرت آقا بود که فرمود: بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت. امروز اگر چارچوب های قانونی شکسته شود، در آینده هیچ انتخاباتی مقبول نخواهد افتاد. (سه کلمه آخر را قریب به مضمون نوشتم)

تازه این هنوز از نتایج سحر است...باشد تا صبح دولتشان بدمد.
کار خوبی کردی.
۰۹ اسفند ۰۰ ، ۲۱:۴۴ منتظر غریب

با سلام و احترام

بسیار عالی

عید بر شما مبارک

پاسخ:
باسلام و ادب.
متشکرم.
و درود بر حضرت منتظر...
الطافکم مزید. بر شما هم مبارک.
۱۰ اسفند ۰۰ ، ۱۵:۰۹ سارا سماواتی منفرد

سلام

این چنین رفتاری در افغانستان هم دیده شد و اعتبار نداشته آمریکا با علامت سوال های زیادی مواجه گردید. از قدیم هم گفتند : کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

فقط بر اساس منافع خودشان عمل می کنند فقط تو این داستان اخیر نمی دانم ضعف تیم بایدن هم نقش داشته یا نه ؟ به هر حال تو اکراین حتما منافعی دارند ؟

 

خیلی دلتون پر بود (((-:

پاسخ:
سلام و درود.
درست می فرمایید. خدا کند مایه عبرت ملت ها باشد
منافع آمریکا همیشه یا در ایجاد سلطه و سرکوب است یا توی هرج و مرج آفرینی نهفته است. هرجا هم کم بیاورد، برای منافع خودش از دیگران مایه می گذارد.
به نظرم تیم بایدن از سیاست های کلی آمریکا جدا نیست. مسئلۀ اوکراین، نتیجه اقدامات تحریک آمیز هماهنگ آمریکا و اروپا و رئیس جمهور دست نشانده اش است که از خیلی پیش تر ها شروع شده بود و شاید آمریکا فکر نمی کرد که از روسیه رودست بخورد...
البته، در ماجرای اوکراین از اینکه سلطه آمریکا خدشه دار شده می تواند تا حدی برای ما امید بخش باشد، اما یقیناً نمی توانیم از ویرانی ها و وحشی گری ها خوش حال باشیم، چون جان انسان های بیگناه و آوارگی مردم در میان است. در واقع کار روسیه را تأیید نمی کنیم. اما تقصیر اصلی متوجه ماجراجویی ها و زیاده خواهی های آمریکا و بی کفایتی رئیس جمهور اوکراین و اعتماد بیش از حد او به کدخدا است.
جنگ در اوکراین اگرچه ربطی به ما ندارد، اما در هر صورت چنگ است و ممکن است جرقه ای از آن بر دامان همسایگان هم بیفتد. در واقع هوشیاری عمیقی را می طلبد. 
و خدا به خیر گرداند ان شاءالله.
۱۰ اسفند ۰۰ ، ۲۲:۵۳ دامنه | دارابی

جناب آقای مرآت سلام

پاره‌ای، این دیبای زیبای جمهوری اسلامی را به پای غرب می‌خواهند پاره کنند. و پاره‌ای هم آن را می‌خواهند بر تن انحصار بپوشانند تا بهتر فساد کنند... بگذرم.

پاسخ:
سلام بر جناب شما.
آن ها عِرض خود می برند و این ها زحمت ما می دارند...
البته معتقدم که گروه اول خطرناک ترند. 
و گروه دوم، چندان موجودیت واقعی ندارند. بلکه معلول توهم سازی خودی ها و ساخته و پرداختۀ انجمنی هاست..
۱۰ اسفند ۰۰ ، ۲۳:۱۱ سارا سماواتی منفرد

سلام

واقعا خدا به انسان های بی گناه و کودکان که دود ندانم کاری سیاسیون متاسفانه به چشم آنها می رود رحم کند.

ان شا الله .

پاسخ:
سلام و تحیت.
خدا شر ظالمان را از سر ملت ها کم کند...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">