https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳ ب.ظ

قالیباف، در مُجمل 90 درصدی!

توی بعضی فامیل و دوست و آشنا، وقتی از من می‌پرسند به کی رأی می‌دهی؟ دو جور جواب می‌دهم:

به اونهایی که حرفم را قبول دارند و بدون اما و اگر نظرم را می‌پذیرند، یه جور جواب می‌دهم.

به اونهایی که می‌دونم قصد چانه زنی دارند و بحث‌های کشدار و بی ربط می‌کنند، یه جور دیگه جواب می‌دهم.

مثلاً در این دوره از انتخابات، به گروه اول صریحاً و راحت میگم که به فلانی رأی می‌دهم و البته دوسه‌تا دلیل هم براشون ضمیمه‌ می‌کنم.

اما به گروه دوم می‌گم: این که به چه کسی رأی می‌دهم فعلاً بماند. فقط می‌دانم که آقای قالیباف اولین گزینۀ حذفی من است که به هیچ قیمتی بهش رأی نمی‌دهم...

بعد می‌پرسن همین؟ میگم آره دیگه! 90 درصد ماجرا همینه... بقیه‌ش خیلی روشنه.

من از مفصّل این نکته، مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

نظرات  (۱۴)

سلام آقای مرآت 

 

ممکنه دلیل های اینکه به آقای قالیباف رأی نمی دید رو بگید ؟

 

برای تحقیقات بیشتر می خوام

پاسخ:
سلام بر جناب شما.
میگم براتون.
ان‌شاءالله تا عصر شنبه.

بعداً نوشت: فرستادم براتون.

سلام

هم نظر صبا هستم

 

پاسخ:
علیک السلام.
چشم.

لطفاً آدرس وبلاگ رو بذارید تا براتون بفرستم.

و عجیبه برام که این روزها بعضی منبری های مطرح که کلی از منابرشون استفاده کردیم، میگن ببینید چه کسانی کارنامه و عملکرد میدانی دارن، برنامه داشتن، هر چقدر هم علمی باشه ملاک نیست...

عجیبه

آخه کارنامه ی اون آقا هم همچین قابل دفاع نیست که دارن روش مانور میدن

پاسخ:

به یکی از همین حضرات گفتم، من عملکرد میدانی را قبول دارم. به شرطی که ژورنالیستی، تبلیغاتی، گزینشی و غیر واقعی نباشه و بهش گفتم شما اگر عملکرد مثبت میدانی از این آقا سراغ دارید، ارائه کنید تا پپذیرم. اونم یه چیزهایی رو کلی و بدون سند مطرح کرد که بهش گفتم براتون روایت‌سازی کردند. 

خودم چند نمونه برایش گفتم و ازش خواستم در این جور موارد که به سرنوشت یک کشور و یک نظام مرتبط می‌شود با وسواس و دقت بیشتری اظهار نظر بفرمایند. جوری که نه کسی را بی جهت تخریب کنیم و نه بی جهت کسی را بزرگ جلوه دهیم. چون هم حق الله است و هم حق الناس. هنوز حرفم تموم نشده بود. گفت منظور منم همینه که مردم کارنامه طرف رو مطالعه کنند و آگاهانه رأی بدهند!! :))

۲۵ خرداد ۰۳ ، ۱۱:۴۷ محبوب حبیب

سلام.

 

منم مثل همه اومدم دلیل نه به این محکمی به قالیباف رو بشنوم 

پاسخ:
سلام.
لطفاً با آدرس وبلاگ تشریف بیارید تا بتونم براتون ارسال کنم...
۲۵ خرداد ۰۳ ، ۱۲:۰۲ دامنه | دارابی

جناب آقای مرأت سلام

مطلب ملیح آن دوست مسلط و محیط بر محیط را خواندم. من اساساً وارد اصل این ماجرای متن‌تان نمی‌شوم. فقط روش شما را خواستم معنا کنم البته بدون قیاس و حتی گستاخی به هیچ کی:  به روش «لا اله» پیش رفتی! به الّا «...» را خالی گذاری! بگذرم. بیش ازین بلد نیستم. ارادت. خاتمه دامنه.

 

پاسخ:
سلام بر جناب دارابی عزیز،
خیلی سپاسگزارم که شاگردنوازی می‌فرمایید.
قصدمون اینه که به سهم خودمون بازار انتخابات را داغ‌تر کنیم :)
حفظکم الله.
۲۵ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۳۴ معتاد چایخونه ی حرم

سلام این حرف رو جاهای دیگه هم درمورد کاندید های دیگر شنیدم

مثلا بدون هیچ دلیلی من به قطعا به جلیلی یا من قطعا به زاکانی یا... رأی نمیدم.. 

با احترام از ابهام در بیارید به نظرم بهتره اینطوری مخاطبتون فقط در دریایی از ابهام میمونه🙏

پاسخ:
خب اینم بخشی از فضای انتخابات است و شور و حال و هیجاناتش. :))
شما به بزرگی خودتون ببخشید.

به وقتش همه از ابهام در می‌آییم :)
۲۶ خرداد ۰۳ ، ۰۰:۲۱ سوسن جعفری

سلام و صد سلام به آقای مرآت عزیز.

ارادت اینجانب به شما بسیار بسیار افزایش پیدا کرد. و تعجب می‌کنم از کسانی که دلیل می‌خواهند. امروز عمامه به سری در ویراسی نوشت چون کارنامه‌اش زیاد است پیش می‌آید که شبهات رباره‌اش زیاد باشد. نوشتم زمان طرح یک تکنیسین بیهوشی داشتیم که در همان یک سال طرحش دو نفر زیر دستش مرده بودند. با خنده جوک می‌گفت که از پزشکی پرسیدند چند نفر زیر دستت مرده؟ گفت هیچی. گفتند پس دکتر خوبی نیستی.

البته ایشان در جواب سوال من که از یکی از رفتارهای قالیباف از ایشان کسب تکلیف کرده بودم گفتند اشتباه می‌کنید و حرف قالیباف در طول حرف رهبر بوده و یاریگر او و گفت شماها دل کوچیک هستید. گفتم شما دل بزرگ‌ها را خدا برای امت دل کوچک حفظ کند گفت چون احساسی جواب دادی پس استدلالم درست بود. برای خاطره من نوشت خنده آمد خلق را گفتم به هر حال واکنش احساسی است پس استدلالم درست بوده.

و من الله التوفیق.

پاسخ:
درود بر خانم جعفری.
اگر می‌دونستم این قدر خوشحالتون میکنه. زودتر می‌نوشتم در مورد قالیباف :))

خدا عاقبت همه‌مون رو به خیر کنه.

احسنت

پاسخ:
:))
متشکرم.

بفرمایید :)

 

سلام

پاسخ:
فرستادم.

سلام بزرگوار

دلایل نه بزرگتون به اقای قالیباف رو دوست دارم بشنوم. چون به شدت سر کارنامه موفق اجرایی دکتر قالیباف و عدم این کارنامه از دکتر جلیلی، فکرم مشغول شده است.

و اینکه ادعا شده چهار بار شهید رئیسی از دکتر جلیلی دعوت به همکاری کردنذ و ایشان نپذیرفتند.

شرمنده خارج از مدیریت، این پیام رو می‌فرستم.

پاسخ:
سلام بر شما. 

آخه رأی ندادن به کسی نیاز به دلیل نداره، 
برای رأی دادن باید دلیل اقامه کنیم :))

در بارۀ اون ادعا، خود جلیلی توضیح داده.
نفرمایید. دشمنتون شرمنده باشه.

سلام 

نظرتون به آین پست چیه؟ 

 

https://jahaneyekzan.blog.ir/1403/03/26/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86

پاسخ:

سلام

حوندم.

بعضیاش روایت سازیه! 

جهت اطلاع این اقدامات بعضیاش از اساس بلوفه. یعنی وجود خارجی نداره. بعضیاش هم سابقۀ‌ش بر می‌گرده به سالها قبل از آقای قالیباف. تازه این کارها به لحاظ راهبردی و اهمیت اجتماعی، اقدام چندان دشواری نیست که بخواهد برای جناب قالیباف امتیاز باشد. 

در عین حال من منکر بعضی اقدامات مفید آقای قالیباف نیستم. حتی اطلاع دارم که ایشون در شهرداری تهران دوسه تا کار بسیار کلان و ارزنده‌تر از این‌ها انجام داده که جنبۀ ملی و بلکه فراملی دارد طوری که بقیه خدماتی که به ایشان نسبت می‌هند در مقابل اون کارها صفر است... ولی خب اقبال من فعلاً به سمت ایشون نیست.

۲۸ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۲۸ حاج‌خانوم ⠀

سلام علیکم بزرگوار

حقیر هر چی می‌گردم دلیل اینکه چرا دکتر جلیلی، در دولت شهید رئیسی مسئولیت رسمی قبول نکردند رو پیدا نمی‌کنم.

ممنون میشم اگر متن یا فیلم مستندی دیدید را در اختیارم بگذارید.

می‌دونم کمک کردند با عنوان دولت سایه، ولی نمی‌فهمم که چرا مسئولیت رسمی قبول نکردند.

پاسخ:

سلام و احترام.

با عرض پوزش. نتونستم از پیام رسان ایتا به وبلاگ لینک بدم.

اگر ایتا دارید بدید براتون ارسال کنم...


به یکی گفته بودم:

می‌تونی ثابت کنی که شهید رئیسی مسئولیتی را به جلیلی پیشنهاد داده و ایشان نپذیرفته؟. گفت آخه مردم میگن :)


بعداً نوشت:

در این کانال دوتا ویدئو هست. جستجو کنید پیدا میشه.

@hamiyan_jalili

۲۸ خرداد ۰۳ ، ۱۹:۰۱ حاج‌خانوم ⠀

فیلم هست که خود شهید رئیسی در جواب سوالی میگن پیشنهاد دادم، نپذیرفتند.
خدمت شما:
https://www.jahannews.com/video/821567/posterUrl


در همان کانالی هم زحمت کشیدین و لینک دادین هم مشابه همین صحبت باز از شهید رئیسی هست که مسئولیت رسمی پیشنهاد دادم،  گفتند اینجوری راحت‌ترم... ولی به هر حال دارند کمک می‌کنند.

پاسخ:

ممنونم.

فیلم را دیده بودم. خواستم بگم عده ای هستند که چرایی این موضوع خیلی براشون مهم شده. در حالی که خودشون نمی‌دونن این سئوال اصولاً صحت دارد یا نه.

ان‌شاءالله به خیر بگذرد.

۲۹ خرداد ۰۳ ، ۱۵:۳۴ لیلا خدایار

سلام 

میشه لطفا دلیل نه به قالیباف رو بفرمایید آخه اطرافیانم غالبا طرفدار قالیباف شدن.

پاسخ:
سلام.
می‌فرستم براتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">