https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۲۸ ب.ظ

راهپیمایی ۲۲ بهمن بدون لب تاپ!

چندروزی سفر بودم. قرار داشتم مثل دیروز برگردم تهران و مثلاً ساعت ۷ شب برسم خونه تا آماده باشم برای گلبانگ تکبیر. اما با این که عجله کردم نزدیک بود از قافله جا بمونم. یعنی وقتی رسیدم داخل پارکینگ فقط ۵ دقیقه مونده بود به ساعت ۹ که فی الفور خودمو به پشت بام رسوندم و بحمدالله ختم به خیر گذشت :))
اما شتاب و عجله ام در حرکت باعث شد که لب تاپ مبارک رو خونهٔ مامان عزیز جا گذاشتم... البته خدارو شکر، جاش محفوظه! اما برای من که حتی، پاسخ به کامنت ها رو هم عادت ندارم با گوشی همراه بنویسم؛ قطعاً پست گذاشتن بدون لب تاپ برام می شود ناممکن!!

 

اما حدیث راهپیمایی:
راهپیمایی امروز بسیار بسیار با شکوه و حماسی بود. هم از نظر حجم و محتوا خیلی دلچسب و دشمن کُش بود و هم زیبایی هایش موج می زد. حتی جلوه های ویژه اش هم آن قدر در اوج بود که می شود یک دنیا مطلب در باره اش نوشت. فقط حیف که بدون لب تاپ سواد نوشتن ندارم‌


+ خواستم بگم که علی رغم میلم، تا رسیدن به لب تاپ، از نوشتن محرومم...


پ.ن: با گوشت و پوست و خونم درک کردم که وابسته بودن بسیار مذموم است، حتی اگر به یک دستگاه لب تاپ ارزشمند و پر از اطلاعات باشد :))


 

نظرات  (۱۰)

۲۲ بهمن ۰۱ ، ۲۱:۴۷ شاگرد بنّا

چه خوشحالم یه هم درد پیدا کردم :)

بی لپ تاپم نمیتونم پست بذارم، کامنتم برام سخته :)

جایی هم جا بمونه واقعا مضطربم می کنه :)

خاصیت کاره، لپ تاپ ابزار کارمونه.

خدا قوت.

 

یوم الله 22 بهمن مون مبارک

پاسخ:
 فکر میکردم فقط منم که این مشکل رو دارم :)
اما من واقعاً بدون لب تاپ چلاقم!

هجرانش سخته، ولی انگار باید عادت کنیم.

خدا به شما عزت بده.
ممنون. به شما هم.

چرا با موبایل اینقدر زاویه دارید 😂😂

من ۱۸۱ پست با موبایل گذاشتم

هر ده دقیقه یه بار هم سر می زنم

کاملا هم اوکیه 

غیر از شما و شاگرد بنا از یه نفر دیگه هم شنیدم که اگه لپ تاپش نباشه نمی تونه بیاد بیان 

درک نمی کنم😂😂🗿

پاسخ:
ماشاءالله. ۱۸۱ پست موبایلی! خدا به انگشتان دست و سرعت عمل شما برکت بده 
مشکل من به خاطر صفحه کلید موبایله که قابلیت کیبورد لب تاپ رو نداره 😔😔😔
مثلاً همین پست را وقتی خواستم رنگ متن رو سیاه کنم، با موبایل نشد. چون متن نوشتار رو در پنل مدیریت وبلاگ، با گوشی موبایل نمیشه بلوکه و انتخاب کرد! بعلاوه، امکان رعایت نیم فاصله در تایپ، روی صفحه کلید موبایل وجود نداره. اگر هم دارد من بلد نیستم.
غیر از تایپ و بلوکه کردن متن برای انتخاب رنگ یا فونت و سایز حروف، مشکل دیگری برای پست گذاشتن با موبایل ندارم. مثلاً هروقت بخوام متن طولانی را با موبایل تایپ کنم، احتمال غلط تایپی ام وجود داره، در حالی که با لب تاپ اصلاً اشتباه تایپی ندارم و خیلی هم سریع تایپ میکنم. 
دلیلش این ها بود که البته باید بگذارید به حساب نقطه ضعف یا کم مهارتی ما آقایون :))
۲۳ بهمن ۰۱ ، ۰۹:۵۴ صـــالــحـــه ⠀

من از بس اعتیاد به نوشتن دارم و با بچه کوچک هم همیشه نمی‌تونم لب‌تاپم رو بیارم دم دست برای نوشتن، خیلی از پست‌هام رو با گوشی نوشتم اما تاوانش رو هم میدم دیگه: انگشت درد و مچ درد شدید...

اما واقعا با لب‌تاپ راحت ترم و برای همین چون کامنت‌ها رو با لب‌تاپ جواب بدم جواب‌هام دقیق‌تره، تا مدت‌ها کامنت‌ها بی‌جواب می‌مونند :(

الانم می‌خوام پست بذارم اما نمیشه :(

پاسخ:
خوبه این کامنت رو خانم ماه زده بخونن🙌 :)
هرچند که ایشون به نظر میاد توانا تر از این حرفا باشند...

شما هم بحمدالله حرفه ای می نویسید. پست های خوب و طولانی شما حرفه ای بودن شما رو تأیید میکنه. جالبه که اشتباه تایپی هم ندیدم توی نوشته هاتون.
ولی به نظرم از موبایل فقط برای مواقع اضطراری باید استفاده کنیم و تا جایی که ممکنه از لب تاپ استفاده کنیم، چون واقعاً حیفه که مچ دست و انگشتان ما در این راه آسیب ببینن...
خدا به قلمتون و مهارت نوشتاری تون قوت و برکت بده

باور بفرمایید که موبایل من نیم فاصله هم داره 😂😂

تشدید و تنوین و سرکش و همزه و همه چی ...

دست هامم هنوز سالمن 

من زندم.

پاسخ:
بله، گوشی منم تشدید و تنوین و همزه و شکلک رو داره، ولی بقیه ش را یا ندارم یا بلد نیستم.
الهی همیشه سالم و با نشاط باشید و سریع السیر بنویسید.

پیشنهاد میکنم یه پست بذارید، نیم فاصله و بقیه چیزهارو آموزش بدید برامون

متشکرم شما هم همینطور. 

سامسونگید؟ 

پاسخ:
خودم که نه، ولی گوشیم سامسونگه :)
۲۳ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۴۴ صـــالــحـــه ⠀

به خانم ماه زده بفرمایید من ۴۶۲ تا پست منتشر شده دارم و حداقل حداقل ۳۵۰ تاش رو با موبایل نوشتم. تازه پست های اخیرم هر کدوم اندازه دو سه تا پست هستند :)

در مورد وبلاگ و نوشتنم هم نظر لطفتون هست. خیلی ممنونم :) 

خدا قوت به شما که پرچم انقلاب رو در بیان بالا نگه‌ میدارید. خدا حفظتون کنه.

پاسخ:
خانم ماه زده لطفاً ملاحظه و عنداللزوم جوابیه رو شخصاً مرقوم بفرمایید :)

درود بر شما و همسر محترم شما.
ان شاء الله خدا کمکمون کنه که حداقل شرمندهٔ شهدا نشویم.

😂😂😂

نوار ابزار صفحه کلیدتون رو روشن کنید 

ببینید نیم فاصله میاد

پاسخ:
‌من که اگه می دیدم حتماً استفاده میکردم.
شما لطفاً راهنمایی کنید و بگید کجاست و چگونه باید انجام شود. اگر هم براتون ممکنه یه پست در این باره بنویسید. خدا خیرتون بده.

چشم. البته به مدل گوشی هم بستگی داره. 

 

خانم صالحه چندین ساله وبلاگ نویسن 

من از آخرای تابستون ۱۴۰۰🗿

پاسخ:
ممنون از شما.

پس باید جدی بگیرید این آسیب رو 
و در دراز مدت مراقب سلامتی مچ دست و انگشتاتون باشید.

دیر گفتید آقای مرآت 

ما مهم تر از مچ دستمون رو اخیرا تو بیان از دست دادیم 😂😂

پاسخ:

منظور شما را نمی دونم!

اما به نظرم ما هیچی رو از دست ندادیم!!


بقول جناب حافظ:

من از رنگ صلاح آن دم به خون دل بشستم دست

که چشم باده پیمایش صلا بر هوشیاران زد ...

۲۴ بهمن ۰۱ ، ۱۲:۱۱ یک مسلمان ...

توی آموزشی سربازی که رفتیم گفتن هرکی در مورد هرچی بلده می تونه بیاد برای بچه ها چند دقیقه صحبت کنه...

هرررررررررررررررچی فکر کردم دیدم هیچی بلد نیستم.

همه علمم توی لپ تاپ بود! :|

و هست!!! :|

پاسخ:
اما من همۀ لپ تاپ و گوشیام رو گذاشتم در خدمت علــــــــــــــــــــــــــــــمم... :)))


درود بر جناب یک مسلمان.
دعا کنیم دینمون داخل لب تاپ و گوشیامون جا نَمونه!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">