https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳ ق.ظ

گنج

ان شاءالله به حدی از بلوغ و نبوغ برسیم که به جای ارزش گذاری روی سکه و دلار، طلای وجودِمان را بشناسیم و گنج های درونمان را باز یابیم. گنجینه ای که بتواند پایۀ اقتصاد سالم و پشتوانۀ سیاست و سیادت ما باشد.

مرو به خانۀ ارباب بی مروّت دهر

که گنج عافیتت در سرای خویشتن است.

بیت از جناب حافظ است.

نظرات  (۵)

سیادت رو سرچ کردم تا معنیش رو بفهمم.

بنظرم اقتصاد و بزرگی و سیاست چیزایی بوده که خیلیا داشتن و پایه های خیلی محکمی هم داشته ولی بنظرم بدون فرهنگ درست و هنری که از دل بجوشه منتهی به آلوده شدن آدم ها میشه و ریشه اشون خود به خود خشک میشه.

پاسخ:
درود بر آقامهدی.
کاملاً درست می فرمایید.
اگر عنایت داشته باشید. بنده هم چیزی غیر از این عرض نکردم. 
در واقع، گنج وجود ما همان اندیشه و اخلاق و فرهنگ والای ماست که اگر خوب شناخته شود، می تواند پایۀ اقتصاد و سیاست و مآلاً موجب سیادت و آقایی ما هم باشد.
مطابق این توضیح اگر متن را نارسا می بینید، بفرمایید تا اصلاح کنم...

سلام 

قالب جدید مبارک 

ان شاء الله که همینطور باشه

پاسخ:
سلام بر شما.
ممنونم. آقاصادق عبداللهی زحمتش رو کشیدند. البته هنوز هم در حال ویرایش هستند.
۰۹ بهمن ۰۰ ، ۲۲:۰۲ ملیحه قنادیان

سلام و ادب عموجان قالب جدید مبارک فوق العاده بود متن زیباتون مثل همیشه

پاسخ:
سلام بر ملحیه خانوم عزیز.
متشکرم.
نظر لطف شماست.
ممنونم :)
۰۹ بهمن ۰۰ ، ۲۳:۰۴ سارا سماواتی منفرد

سلام

برداشتم توجه به خودشناسی و شناخت خود و قابلیت های خود بود به جای دویدن پی زرق و برق های دنیوی و مال اندوزی های بی پایان مرسوم.

پاسخ:
سلام بر شما.
مگه غیر از این است؟
و مگر گنج های درون انسان غیر از خودشناسی و قابلیت های وجودی اوست؟
فقط به این دلیل موضوع را به اقتصاد و سیاست گره زدم که می بینم دغدغۀ اکثر مردم و مسئولان جامۀ امروز ما معیشت و پول و سکه و دلار است. از این رو خواستم گفته باشم که اگر خود را خوب بشناسیم، سیاست و اقتصاد ما هم سالم خواهد شد. (اقتصاد سالم یعنی انصاف، تلاش، رعایت عدل، خودکفایی، تولید در حد توان و مصرف در حد ضرورت) 
۱۰ بهمن ۰۰ ، ۱۸:۱۴ سارا سماواتی منفرد

چه خوب گفتید و واقعا همینطوره و ای کاش این مساله را همه بفهمند چون در مسیر نادرست و غلطی جامعه قرار گرفته و اکثرا درگیر یک مسابقه اعلام نشده مال اندوزی و ثروت اندوزی هستند بدون اینکه واقعا به ان نیاز داشته باشند.

ممنونم

پاسخ:
خدا رو شکر که مقبول افتاد :)
تشکر از توجه شما.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">