https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۳۴ ب.ظ

فـجریـّه 1- اسلام ناب

در عصر تکثر سلایق و علایق و در روزگار ظهور قرائت های گوناگون از دینداری و دین مداری، اسلام امام خمینی رحمةالله علیه و خامنه ای عزیز حفظه الله را خالص تر، زلال تر، کامل تر، پیشروتر، قوی تر و جهانی تر از بقیۀ قرائت ها می دانم و معتقدم که رهنمودها و آموزه های این دو عزیز، در معرفی اسلام ناب محمدی و در آماده سازی زمینه های ظهور قائم آل محمد، موفق بوده و مقرون به عنایت و هدایت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.

پ.ن:

1- آغاز دهه شورآفرین فجر انقلاب اسلامی بر فجرآوران و فجرباوران غیرتمند، گرامی باد.

2- یاد و خاطر شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، امام شهیدان، شهدای مدافع حرم و خونین کفنان جبهۀ مقاومت را ارج می نهیم و به روح پاک و بلندشان سلام و درود می فرستیم.

 

نظرات  (۷)

۱۱ بهمن ۰۰ ، ۲۰:۰۰ حسین مرجانی

سلام آقامرآت

خوشم میاد که موضع تون شفاف و شجاعانه است

پاسخ:
سلام جناب حسین آقای عزیز،
مطمئنم شما هم همین جورید.
پیام مولا علی علیه السلام است: «لا تستوحشوا فی طریق الهُدی لِقِلَّة اهله»

صرف نظر از یک سری ناکارآمدی ها، سوء مدیریت ها، سوءاستفاده ها و کجروی های منصوبین و یا بی عُرضگی منتخبان مردم، بنده اصل نظام و اهدافش را کاملاً قبول دارم و هیچ وحشتی هم از بیانش ندارم :)) 
۱۲ بهمن ۰۰ ، ۰۰:۱۲ شاگرد بنّا

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دهۀ فجر مبارک :)

ان‌شاءالله شاهد ظهور هم باشیم.

پاسخ:
علیک السلام و رحمهٔ الله.
ان شاء الله. 
و نراهُ قریباً... من رو هم در شادی فجرانهٔ خودتون شریک بدونید....:)

ان شاءالله به دست صاحب اصلی برسه :)

پاسخ:
ان شاءالله.
با اثر وجودی و تبلیغ کلامی شما خوبان. 
۱۲ بهمن ۰۰ ، ۱۰:۲۹ دامنه | دارابی

جناب آقای مرآت سلام

خجسته باد. بهتر می‌بینم شاخص‌های همین قرائت برتر را روزی مجال کنید بنویسد. به نظرم خوب درمی‌آید. درود برادر.

پاسخ:

سلام و ارادت و نور خدمت شما، ان شاءالله در جایگاه «یُفَجّرونها تَفجیراً» مقام یابید.

خیلی خوبه اگر چنین شود. اما به قول معروف چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. یعنی خلاصه بعضی از قرائت ها شهودی اند و به تبیین در نمی گنجند.! :)

با این وجود، فقط از باب یادآوری برای 20 ساله هایی مثل خودم :) چند شاخص ماهوی را ذکر می کنم. ان شاءالله ثوابش باشد برای شما و همه کاربران عزیز.

شاخص های اسلام با قرائت امام روح الله رحمت الله علیه:

استکبارستیزی،  اعتصام به حبل الله و تشکیل امت واحده،  پیوند بین عرفان، شریعت و سیاست،  خودباوری دینی در برابر خودتحقیری (= ما می توانیم)،  حمایت از مظلومان، پابرهنگان و مستضعفان جهان،  تقبیح انزوا گرایی،  اعتقاد راسخ به تشکیل حکومت و پیاده سازی احکام دین در تمام شئون زندگی،  ضرورت ورود علما و اندیشمندان دینی به عرصۀ سیاست،  جهانی سازی دین،  خرافه زدایی از دین،  عزت بخشی به مسلمین،  پویاسازی فقه و احکام دینی،  احیای مناسک سازنده و بالندۀ دینی،  مبارزه با اشرافیت (مرفهان بی درد)،  فقرزدایی و اعلام جنگ دائمی بین فقر و غنا (نظام سرمایه داری) و... و...

و این قرائت تحول آفرین، موقعی به منصۀ ظهور رسید که قرائت های سخیفی از دین در جهان ارائه و ترویج می شد. از جمله:

محدودسازی دین به احکام طهارت و نجاسات،  سوق دادن قرآن به سمت قبرستان ها و اموات،  انکار کارکردهای اجتماعی دین،  جدایی دین از سیاست،  جایز ندانستن برپایی حکومت قبل از ظهور امام معصوم،  عدم مبارزه با ظلم و فساد به بهانۀ تعجیل در ظهور امام زمان،  بی تفاوت بودن در برابر مستضعفان سایر کشورها،  توجیه مرزهای جغرافیایی با هدف سلطۀ استعمار و جداسازی ملت های مسلمان از یکدیگر،  تضاد بین دین و علم،  امتیاز داشتن آخوند حجره نشین بر آخوند فریادگر،  برتری آخوند ژنده پوش و الاغ سوار بر آخوند جهان دیده و جهان نگر،  برداشت های ناروا از حدیث معروف «الفقرُ فخری»،  القای بی تفاوتی به جامعه با عبارت های ساختگی و تخدیری مثل  «عیسی به دین خود موسی به دین خود»،  ترویج زهد کاذبانه و بی رغبتی به دنیا در بین مسلمانان با هدف چپاول ذخائر مادی و معنوی مسلمین،  القای تز استعماری «السلطان ظل الله» و اطاعت پذیری از حکومت طاغوت،  لزوم حمایت از شاه بعنوان تنها حکومت شیعی در جهان!!  تفسیر وارونه از مسئلۀ جبر و اختیار برای عقب نگهداشتن مردم و تن دادن آن ها به حاکمیت جور... و...

این بود آن چه به ذهن ناقص من رسید. تکمیل کردنش به عهدۀ شما :)


خودم بر این باورم که ثمرات و تحولات ناشی از گفتمان انقلاب، آن قدر پی در پی و برق آسا روزآمد شده و می شوند که حتی مجال فهرست کردنش را هم از ما می ربایند. یعنی چشم بهم می زنیم چند خیزش و فروزش داخلی و خارجی به سرعت تندباد ما را در زمان جلو می برند و رویش های جدید را برای ما رقم می زنند...

و العاقبة للمتقین.

لطفاً تأخیرم را ببخشید. من کامنت شما را قبل از ظهر دیده بودم، اما چون فرصت نوشتن نداشتم. موکول شد به الآن :)

بعداً نوشت: یک ویرایش کوچولو بعد از اعتصام به حبل الله...

قرائت امام رو قاعدتا با عملکرد و خروجی امام باید تطبیق داد...

اطرافیان ایشون، از نوادگانشون تا نزدیکانشون...

منصوبینشون...

عملکردشون تو مواضع مختلف شبهاتی داره...

و الان هم مرقدشون ...


بنظرم تقدیس مطلق پدیده یا فردی، باعث ایجاد بی اعتمادی به مبانی اون پدیده یا فرد میشه.

۱۳ بهمن ۰۰ ، ۱۱:۲۸ دامنه | دارابی

جناب آقای مرآت سلام

سپاس که پاسخ کامنت بنده را با بالاترین انرژی دادید. همه‌ی نکته‌ها جالب بود، بخش قرائت‌های سخیف را جالب پیش بردید. تعرف الاشیاء باضدادها.

پاسخ:
سلام مجدد بر شما.
خواهش میکنم. البته شما خودتون استاد مسلم کار هستید. پاسخ بنده فقط برای 20 ساله هایی مثل خودم بود.
آجرک الله.  
۱۴ بهمن ۰۰ ، ۰۹:۴۴ دامنه | دارابی

سلام و سپاس

پستی مستقل کردم در وبلاگم به این نشانی:

https://qaqom.blog.ir/post/976

پاسخ:
سلام و درود.
لطف کردید. :)
ممنون از جنابعالی.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">