https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲ ب.ظ

چند گزارۀ خبری

چندگزارۀ خبری: به بهانۀ نزدیک شدن موسم حج

  1. سعودی ها هنوز، مسئولیت کشته شدن حاجیان ایرانی در حج خونین سال 96 را نپذیرفته اند و آقای روحانی، در طول دولتش هیچ مطالبه ای بابت این موضوع از حکومت عربستان نداشته است. در حالیکه بعضی کشورها تا ریال آخر غرامتشان را دریافت کرده اند. (خدا کند دولت آقای رئیسی، آستین بالا بزند و حداقل غرامت مادی این فاجعه را پیگیری کند)
  2. زائران ایرانی ما در مراسم حج، هنوز اجازه ندارند با زائران سایر کشورها مراوده و حتی احوالپرسی داشته باشند و هنوز حکومت عربستان زوار ایرانی را به جرم سلام و احوالپرسی با زائران غیر ایرانی دستگیر می کند که این واقعاً یک جفای ظالمانه است. نمی دانم اسم این نوع حج را چه می شود گذاشت؟!
  3. دولت عربستان برای زیارت ائمۀ مظلوم بقیع، محدودیت های شدیدی را در نظر گرفته و رفتن به زیارت بقیع را برای ایرانی ها و شیعیان سایر کشورها بسیار دشوار کرده است.
  4. به دلیل کوتاه آمدن دولت روحانی، قرائت دعای کمیل به صورت دسته جمعی و بلکه به صورت جمع های محدود سه چهار نفره، همچنان ممنوع است. حتی زائران ایرانی برای برگزاری مراسم دعای کمیل در داخل هتل هم با ان قلت های شدید مواجه هستند. امیدواریم دولت جناب رئیسی بتواند در رفع این محدودیت ها قدمی بردارد.
  5. دولت جلاد سعودی، در برخورد با مخالفین خود دوگونه رفتار تبعیض آمیز دارد. اگر مخالفین سعودی از اهل سنت باشند، آنها را تیر باران می کند. اما اگر شیعه باشند آنها را در ملاء عام گردن می زند که این نوعی مجازات وحشیانه و رعب انگیز محسوب می شود. جوری که حتی مجامع بین المللی هم نسبت به این اقدام اعتراض دارند.
  6. آل سعود شدیداً در صدد ایجاد رابطه آشکار با رژیم صهیونیستی است و حتی در تلاش است تا برای صهیونیست ها در شهرهای مکه و مدینه نیز که سرزمین وحی محسوب می شوند، فرصت فعالیت سیاسی و امنیتی ایجاد کند.

پ.ن: از قرار معلوم، دولت عربستان خواهان مذاکره با ایران است. ایران نیز قبول کرده تا با عربستان مذاکره کند. حالا اینکه مذاکره در چه سطحی و با مسئولیت چه کسی و با چه ترکیبی از دوطرف انجام می شود، بماند؛ اما انتظار می رود دولت جمهوری اسلامی با برگ برنده ای که در اختیار دارد، در احقاق حق ملت، خوش بدرخشد و مثل دولت روحانی، وارفته و فشل عمل نکند.

نظرات  (۴)

۲۳ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۴۱ دامنه ← دارابی

سلام جناب آقای مرآت

مطالب مهم و به‌روزی مرقوم فرمودید. بند ۲ خیلی تعجب‌برانگیز است. خوب شد پرده برداشتید. بند ۵ هم به اسم اسلام تمام می‌کنند. در هر حال قبول دارم که اصل مذاکره با آل سعود را لازم دانستید. من در چنین مواقعی حج از راه دور را راه‌چاره‌ی موقت می‌دانم. ممنونم 

پاسخ:
سلام جناب دارابی عزیز،
ممنون که خواندید.
در مورد قسمت آخر فرمایشتون، این نکته را عارضم که بحث حج و جایگاه آن، از مسائل مهمی است که فقها و مجتهدین عزیز خود را مجاز نمی دانند بر تعطیلی آن ولو موقت حکم صادر کنند. یعنی از اون مقوله هایی است که علی الظاهر حکم بر تعطیلی آن خیلی آسان نیست. لذا، اظهار نظر در باره این موضوع به نظر خودم برای افرادی مثل من مشکل است.
۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۱ دامنه ← دارابی

سلام مجدد جناب مرآت

بله مراقبت مجتهدین محترم را بر اعمال این عمل عبادی درک می‌کنم و تذکار شما واقعیت دارد. نظر من مثل کاری‌ست که زیارت از ابعد می‌خوانیم پیامبر ص را.

پاسخ:
سلامی به گرمای مدینةالنبی و بلدالامین.

آجرک الله.
به قول فرمایش امام رضوان الله علیه:
ما در مکه باشیم یا نباشیم دل و روحمان با ابراهیم و در مکه است. دروازه‌های مدینة الرسول را به روی ما ببندند یا بگشایند، رشته محبتمان با پیامبر هرگز پاره و سست‌ نخواهد شد....

سلام و رحمت الله 

خدا لعنتشون کنه ... به قول یکی از دوستان الهی که به زودی با ظهور آقا و یکپارچه شدن سرزمین اسلام، با پرایدامون بریم حج :) 

من خیلی خاطره های بدی از حج رفتن دارم، من سال ۸۷ مشرف شدم و محدودیتای شدید و برخوردای بد واقعا اذیتم کرد. وقتی به غربت حاجی هایی که اونجا شهید شدن فکر می‌کنم قلبم تیر می‌کشه... 

پاسخ:
سلام ورحمةالله.
الهی خدا ریشه شون رو بزنه.
در عصر ظهور ان شاءالله با طی الارض مشرف بشیم همه مون :))
با اجازه تون بنده هم چند روزی در بازداشتگاه آل سعود لعنت الله علیهم آب خنک خوردم :((
۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۵۰ دامنه ← دارابی

سلام و متشکرم جناب آقای مرآت

پس به تجربه دنائت آل سعود را درک کرده‌ای. چهره‌ی اسلام را در جهان خدشه‌دار کردند. هر وقت به به این آل مفسد فکر می‌کنم صحنه‌ای از فیلم محمد رسول الله ص ذهنم را اشغال می‌کند که حضرت حمزه ع از راه می‌رسد و اسبش را می‌بندد و شکنجه‌گاه را باز می‌کند و عمار ع را که جلو چشمش مادر و پدرش را شهید می‌کنند آزاد می‌کنند. هنوز هم در فکر اینم حمزه‌ای دگر از راه رسد این سلسله‌ی دنی را از دنیا محو کند.

پاسخ:
سلام و سپاس.
خدا لعنتشون کنه ان شاءالله.
من کلاً آدم اهل مدارا و گفتگو هستم حتی با مخالفان فکری و سیاسی خودم. اما به هر دلیلی نفرت انگیزترین افراد روی زمین برای من حاکمان وهابی ، عالمان وهابی و شزطه های وهابی هستند (نه وهابی های کوچه و بازار) که همیشه با این جماعتِ تهی مغزِ جلادِ بی منطقِ زبان نفهمِ سخیف و کثیف مشکل داشتم و دارم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">