https://blog.ir/panel/a-ghannadian/template_edit/current

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

خدا را رحمی ای مُنعم که درویش سر کویت + دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد

گذرگـاه فــکر و ذکـــر

........... بسم الله الرحمن الرحیم ...........

این جــا کلبــۀ کـــلام و رشـحات قـلمی من است. روزنگاشتــه‌های این جــا نوعاً کوتاه و مختصـر است که گـهـــگاهی رنگ دیانت بـه خــــود می‌گــیرد، گــــاهی با بـوی سیاست عجـین می‌شود، گــاهی بـه مسائل تربیتی و رخــدادهای زنــدگی می‌پردازد، گــاهی با حس و حال خـانواده و سبک زندگیِ مؤمنانه می‌درخشـد و در پـاره‌ای اوقـات نیـز با الفـاظ شاعرانه به وادی ادب و هنر اصیل این مـرز و بوم ورود می‌کند...
یادداشت‌ هـای این وبـلاگ گــاهی با طعــم واژه‌هایی از جنس سپیده و سحر می‌آمیزد. گاهی با صبغــۀ فـرهـنگ و اخـلاق نگاشتــه می‌شود و گـــاهـی نیــز با تیـشۀ عـقـــل و اندیشه، ریشه‌های جـهل و خرافه را هــدف می‌گیرد
نویسنده این وبلاگ خود را مدیون شهیدانی می‌داند کـه در روزهای عسرت و گــلولــه و خون مردانه جنگیدند و از حریت و استقلال و آزادی کـشور حـراست کـردند. از ایـن جـهت تـلاش دارد تا از تجـلیــل و نکــوداشت یـاد و حماسۀ آن‌ها نیز غفلت نورزد و هـر از گاهی با قـــلم صـداقت و مـهر، یاد و نام و خــاطرۀ شهامت و اخلاصشان را زینت‌افـزای صفحات این وبـلاگ کـند. باشد تا یادشان جاودانـه و راهشان ماندگار شود.
هــیـچ یــک از سیـاهــه‌ هــای ایـن وبــلاگ، کـپی‌پـیست نیست. امـــا کـپی بـــرداری از مــــطالب ایـن‌جــــا با ذکــــر مـنبــع و آدرس بــلامـانـع است...
پیشنهادها و نـقـدهــای منصفـانۀ دوستان و کاربـران عـزیز را پذیرایم،
از کامنت‌های چالشی و پرسشی عزیزان استقبال می‌کنم. ولی با عرض پوزش از پاسخ بـه کامنت‌هـای ناشناس معذورم. به کامنت‌های بدون آدرس هم در صورتی که آشنا نباشند پاسخ داده نخواهد شد.

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶ ب.ظ

آرایشگاه و انتخابات.

دیشب داخل آرایشگاه مردانه در یک جمع نامتجانس بودم. طبق معمول در بارۀ انتخابات حرف می‌زدند و می‌گفتند که انتخابات‌های ما حکومتی و‌ فرمالیته است و رأی مردم هیچ تآثیری ندارد. چون نتیجه‌اش از قبل معلوم است و هرکس را که خودشان بخواهند رأی می‌آورد... اون‌جا فقط من یکی مخالف بودم که لازم بود سکوت نکنم و در مقام دفاع چیزی بگویم. اما مجبور شدم فقط براشون چندتا شاهد مثال بیاورم تا حرفم را باور کنند.

بهشون گفتم: اتفاقاً آزادترین و حقیقی‌ترین انتخاب ها در کشور ما انجام می‌شود. نمونه اش همین انتخابات روز جمعه که آقای صادق لاریجانی بعنوان هم‌لباس رهبری، از جنس خود رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبری، عضو سابق فقهای شورای نگهبان با حکم رهبری، رئیس قوۀ قضاییه اسبق با حکم رهبری، عضو مجلس فعلی خبرگان، برادر رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و بالاخره چهره مشهور و معروف کشور که اصالتاً مازندرانی است و در مازندران هم کاندیدای خبرگان شد، اما دیدیم که رأی نیاورد و فرد دیگری انتخاب شد، یا مثلاً آقای نوبخت و باهنر، هر دو جزو افراد مشهور و مقبول از دوجناح متفاوت بودند یکی رفت کرمان و اون یکی رفت رشت کاندیدا شد، اما دیدید که هیچ‌کدام رأی نیاوردند، نفر چهارم آقای مصطفی پورمحمدی، وزیر اسبق کشور، وزیر اسبق دادگستری، رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور و دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران، اما دیدیم که افراد جناح ایشان رأی آوردند ولی خودش برای خبرگان رأی نیاورد.... به نظر شما کجای این انتخابات مهندسی و فرمایشی و نمایشی است؟ آیا این نمونه‌ها کافی نیست که باور کنیم انتخابات در ایران واقعی و آزاد است؟ بهشون گفتم با این شواهد روشن اگر خواستید تهمت بزنید، بزنید. اما جواب خدا را هم باید بدهید.

هیچ‌کدومشون هیچی نگفتند اما قیافۀ همه‌شون دیدنی بود...

نظرات  (۲)

من خودم به شخصه، همه این‌ها که فرمودید رو نمی‌دونستم بنابراین قدرت دفاع هم ندارم؛ تنها چیزی که موجب میشه تهمت نزنم، اعتقاده.

این مدت این‌قدر حقم خورده شده به ناحق توسط مدیرهای فاسد که نفوذ کردن توی حکومت... که انرژی برام برای تحقیق و دفاع باقی نمونده و دیگه قدرت تشخیص ندارم. ولی به رأی گیری و امورات این‌چنینی تهمت نخواهم زد.

 

همه چیز به اعتقاده

و سخن‌رانی و بمباران اطلاعاتی کردن کسی که راحت تهمت می‌زنند، اعتقادی هم به هیچی ندارن، جز ایجاد تحیر و سکوت برای دقایقی، نتیجه ثابت و پایداری نداره.

والسلام

 

پاسخ:

همین اعتقاد بازدارنده تون بهترین نعمت است. کاش خیلی ها می‌داشتن.

من منکر مدیران و کارکنان فاسد و مفسد در بدنۀ دولت و سایر قوا نیستم. هرکدوم از این ناروایی ها در جای خودش قابل طرح و پیگیری و برخورده. ا‌ن‌شاءالله از شرّشون خلاص بشیم. خودم هیچ وقت از معایب اجرایی دولت ها دفاع نکرده و نخواهم کرد. همیشه معتقدم که بدی های دولت و حکومت را باید گفت و باید نکوهش کرد. اما از خوبی‌ها هم در جای خودش باید یاد کنیم.

امیدوارم بی تأثیر نباشه.

۱۵ اسفند ۰۲ ، ۱۲:۳۱ شاگرد بنّا

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

کیف حالک أخی؟ 

خستۀ انتخابات نباشین :))

پاسخ:

و علیک السلام.

انا بخیر و السلامه... الحمدلله.

رسیدنتون بخیر!


بوی افراط گرایی می‌شنوم از بعضی منتخبین جدید!!

بوی لمپن‌های خوداجتهاد و خودحق پندار.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">